Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Toimintojen kehittäminen Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksessa

Soikkeli, Timo (2010)

 
Avaa tiedosto
Soikkeli_Timo.pdf (779.5Kt)
Lataukset: 


Soikkeli, Timo
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111514464
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on toimintojen kehittäminen Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksessa. Kyseessä on kvalitatiivinen ja intensiivinen tapaustutkimus. Opinnäytetyössä tarkastellaan Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen toimintoja, eri yksiköiden välistä yhteistyötä ja niissä ilmeneviä ongelmia ja kehityskohteita. Tutkimuskysymyksiä ovat: Miten eri palvelut toimivat keskenään Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksessa? Miten Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen toimintoja voitaisiin kehittää tehokkaimmiksi?
Opinnäytetyön aihe lähti Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen tarpeesta. Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen on määrä päättää vuoden 2010 loppuun mennessä, tehdäänkö laitoksesta osakeyhtiö. Vuoden 2010 loppuun mennessä on syytä tutkia, miten toimintoja saataisiin tehostettua siten, että pystyttäisiin kilpailemaan yksityisillä markkinoilla. Työ- ja kustannustehokkuuden lisäämiseksi Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksessa on alettu tekemään yhdistelmätyötä eri palveluiden kesken kokeilukohteissa. Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen tuottamat palvelut ovat kiinteistönhoito-, siivous-, ruoka- ja käyttäjäpalvelut.
Opinnäytetyön aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Opinnäytetyöhön haastateltiin kevään 2010 aikana yhdeksää ja vielä syksyllä yhtä Turun kaupungin työntekijää. Haastattelut kestivät puolesta tunnista tuntiin haastateltavasta riippuen. Varsinaisten aineistohaastattelujen lisäksi haastateltiin elokuussa 2010 Ruokapalvelukeskus Katerinkin hallinnon henkilökuntaa, jotta saatiin kartoitetuksi Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen eri yksiköiden hallintojen toimintojen yhdistämismahdollisuuksia.
Haastattelujen tuloksien perusteella Turun Kiinteistöpalveluliikelaitoksen toimintojen tärkeimmät onnistumisten edellytykset ovat henkilöstön asenne, henkilöstön koulutus ja perehdytys, palveluiden tuotteistus, palveluiden laadun tasaisuus ja siivous- ja ruokapalveluiden yhteistyö. Olisi myös hyvä, jos eri palvelut saataisiin samaan palvelusopimukseen. Kustannustehokkuutta voitaisiin parantaa palveluiden tuottamisen yhdistämisen lisäksi myös hallinnon, aine- ja laitehankintojen sekä laskutus- ja toimintajärjestelmien yhdistämisellä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste