Asiakastyytyväisyystutkimus Haurun Jäteautolle
Punkkinen, Osmo (2010)
Punkkinen, Osmo
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111914780
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111914780
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on b-to-b-markkinoinnin asiakastyytyväisyyden tutkiminen ja analysointi Haurun Jäteautolle. Työ tehtiin Haurun Jäteauton toimeksiannosta. Keskeisiä asioita ovat asiakastyytyväisyyden määrittely ja sen merkitys yritykselle. Lisäksi opinnäytetyössä käsitellään ympäristöalaa ja b-to-b-markkinointia. Tutkimuksen tavoitteena on saada tietoa siitä, millä tavalla Haurun Jäteauton yritysasiakkaat kokevat yrityksen.
Päätutkimuskysymys käsittelee Haurun Jäteauton b-to-b-asiakastyytyväisyyttä. Alatutkimuskysymys käsittelee yhtiön tulevaisuutta ja toiminnan kehittämistä. Tutkimusaineisto kerättiin lomaketutkimuksena ja vastauksia saatiin 27 kappaletta.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että Haurun Jäteauton asiakastyytyväisyys on erittäin hyvä. Tulosten perusteella tehtäviä kehitysehdotuksia ovat referenssiasiakkaiden käyttö, vahvojen osa-alueiden edelleen parannus ja internetsivujen päivittäminen.
Päätutkimuskysymys käsittelee Haurun Jäteauton b-to-b-asiakastyytyväisyyttä. Alatutkimuskysymys käsittelee yhtiön tulevaisuutta ja toiminnan kehittämistä. Tutkimusaineisto kerättiin lomaketutkimuksena ja vastauksia saatiin 27 kappaletta.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että Haurun Jäteauton asiakastyytyväisyys on erittäin hyvä. Tulosten perusteella tehtäviä kehitysehdotuksia ovat referenssiasiakkaiden käyttö, vahvojen osa-alueiden edelleen parannus ja internetsivujen päivittäminen.