Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kulttuuripalvelujen markkinointi - Case Teatteri Rio

Simonen, Elise (2010)

 
Avaa tiedosto
Simonen_Elise.pdf (406.9Kt)
Lataukset: 


Simonen, Elise
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111914853
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ


Simonen, Elise. 2009. Kulttuuripalvelujen markkinointi - Case Teatteri Rio. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 41. Liitteet 1.

Opinnäytetyön tavoitteena oli Teatteri Rion asiakkaille tehdyn asiakaskyselyn avulla saada selville ne mainoskanavat, joiden kautta asiakkaat ovat saaneet tiedon yrityksestä, ohjelmistotoiveita sekä asiakkaille mieluisimmat lipunmyyntikanavat. Tavoitteena oli tulosten avulla parantaa asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen tarjoamiin kulttuuripalveluihin. Tavoitteena oli myös kasvattaa yrityksen asiakasrekisteriä asiakkaiden sähköpostiosoitteilla niin, että tulevaisuudessa olisi mahdollista markkinoida Teatteri Rion ohjelmistoa asiakkaille suoraan sähköpostilla.

Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoriaosassa käsitellään kulttuuripalvelujen markkinointia, mainontaa ja asiakastyytyväisyyttä. Teorian hankinnassa käytettiin alan kirjallisuutta ja Internetiä. Työn empiirinen osa kerättiin kvantitatiivisen survey-tutkimuksen avulla keväällä 2009. Asiakaskyselylomakkeita jaettiin Teatteri Rion tiloissa esitysiltoina.

Tutkimustulosten perusteella voidaan sanoa, että Teatteri Riolle toimivin mainoskanava on lehti, sillä suurin osa vastaajista oli saanut tiedon yrityksestä lehti-ilmoituksesta. Tv-mainos ei sen sijaan ollut tavoittanut yrityksen asiakkaita. Kysytyimpiä ohjelmatyyppejä tulosten perusteella olivat komedianäytelmät ja stand-up. Komedialliset esitykset olivat vastaajien suosiossa myös asiakkaiden ohjelmistotoiveita selvittävässä avoimessa kysymyksessä. Tutkimustulos ei yllättänyt Teatteri Rion henkilökuntaa, sillä komedia myy yrityksessä parhaiten. Internet lipunmyyntikanavana oli tutkimuksessa saatujen tulosten perusteella suosituin, suurin osa vastaajista ostaisi lipun Internetistä joko PDF- tai tekstiviestilippuna.

Asiasanat: asiakastyytyväisyys, kulttuuripalvelut, mainonta
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste