Kokouspalveluiden asiakastyytyväisyys : Rantasipi Tropiclandia
Huhtakallio, Outi (2010)
Huhtakallio, Outi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717278
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli tutkia Rantasipi Tropiclandian kokousasiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Tarkoitukseni on selvittää kokousasiakkaiden tyytyväisyyttä Tropiclandian tarjoamiin kokouspalveluihin, kokoustiloihin ja niiden varusteluun, asiakaspalveluun, sekä muihin oheistuotteisiin, kuten ravintolan palveluihin. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kyselynä. Lomakkeita jaettiin kokous-asiakkaille syyskuun aikana. Lomakkeita palautettiin hyväksytysti 50 kappaletta. Työni teoriaosa käsittelee muun muassa kokouspalveluita, asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosassa on myös Rantasipi Tropiclandian yritysesittely. Tutkimuksen empiirinen osa tarkastelee tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä. Tuloksista voi päätellä, että kokousasiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Rantasipi Tropiclandian tarjoamiin kokouspalveluihin. Kuitenkin parannettavaa löytyy vielä varsinkin tilojen viihtyvyyden sekä ruokailujen kohdalla. Vaikka kokousasiakkaat näyttävät olevan tyytyväisiä, on huomioitava otannan pieni koko. Kyselyyn vas-tanneet asiakkaat ovat vain pieni osa Rantasipi Tropiclandian kokousasiakkaista. Tutkimusta voidaan pitää suuntaa antavana, mutta ei kuitenkaan täysin luotettavana.