Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän merkitys asiakkuuteen

Noponen, Vesa-Matti (2010)

 
Avaa tiedosto
Markkinointiviestinnanmerkitysasiakkuuteen.pdf (431.0Kt)
Lataukset: 


Noponen, Vesa-Matti
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717369
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus on selvittää minkälaisia mielikuvia Kuntokeskus Maxium viestii asiakkaille. Tutkimuksella on tarkoitus myös kartoittaa miksi kuntokeskuksen asiakkaat ovat valinneet kuntosalikseen juuri kyseisen salin ja markkinoiko Kuntokeskus Maxium asiakkaiden mielestä tarpeeksi. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen ja se toteutettiin Seinäjoella Kuntokeskus Maxiumissa. Tutkimuksen kohderyhmän muodostivat 11 kuntokeskuksen asiakasta. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden mielipiteitä Kuntokeskuksen tarjoamista palveluista kyselyn avulla. Kyselyn laadullisen osion avoimet kysymykset analysoitiin kvalitatiivisesti sisällönanalyysillä. Tutkimustulokset osoittivat, että Kuntokeskus Maxium on viihtyisä ja sen tilat ovat siistit. Hintataso on edullinen ja hinta-/laatusuhde on kohdallaan. Kuntokeskuksen harjoittelulaitteet ovat laadukkaita ja monipuolisia. Harjoittelualueet ja pukuhuoneet voisivat asiakkaiden mielestä kuitenkin olla tilavammat. Kuntokeskus Maxiumin sijainti on hyvä ja asiakaspalvelu on hyvää. Kuntokeskuksessa on myös ohjausta ja oheistuotteita on hyvin saatavilla. Tutkimustulosten mukaan Kuntokeskuksen markkinointiin voitaisiin kuitenkin panostaa enemmän. Nykyiset asiakkaat olivat tulleet Kuntokeskuksen käyttäjiksi sekä markkinoinnin että Kuntokeskuksen sijainnin kautta. Tutkimuksen mukaan Kuntokeskuksen asiakkaina ollaan sen tarjoamien hyvien palvelujen vuoksi. Erityisen mielekkäänä koettiin salilla käyvät samanhenkiset asiakkaat. Tutkimustulosten mukaan asiakkaat toivoivat salilla puitteiden parannuksia ja oheistoiminnan kehittämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste