Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tetris-verkkopelin toteutus Javalla

Aarnio, Mikko (2010)

 
Avaa tiedosto
Tetris.jar (608.2Kt)
Aarnio_Mikko.pdf (1.043Mt)
Lataukset: 


Aarnio, Mikko
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112615894
Tiivistelmä
Tämä insinöörityö käsittelee Tetrikseen pohjautuvan verkkopelin toteuttamista Java-ohjelmointikielellä. Työ tulee käsittelemään MVC-mallin mukaista hierarkian rakentamista, yhteyden hallitsemista Socket-TCP-rajapinnalla ja todennäköisten ongelmatilanteiden ratkaisemista. Työ opastaa graafisten työkalujen käyttämisessä ja näppäinten kuuntelun toteuttamisessa, käyttäen koodiesimerkkejä. Työssä tutustutaan ikkunoiden sekä painikkeiden tekoon Swing-komponenteilla sekä opetetaan käyttämään ActionListener- sekä KeyListener-kuuntelijoita syötteiden lukemiseen. Työ perehdyttää myös käyttämään Graphics2D-työkalua ja sisältää myös hyödyllisiä vinkkejä samankaltaisten pelien tekemiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste