Ymmärryksen ja suvaitsevaisuuden lisääminen monikulttuuristen -ja suomalaisten lähihoitajaopiskelijoiden välillä musiikillisin keinoin
Anker, Carmela (2010)
Anker, Carmela
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120317040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120317040
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli innoittaa Omnian ammattiopiston
monikulttuuriset lähihoitajaopiskelijat ja Suomessa syntyneet lähihoitajaopiskelijat yhteistyöhön. Toimintatapoina käytettiin musiikin toiminnallisia menetelmiä, joita videoitiin opiskelijoiden luvalla.
Kiinnostus monikulttuuristen ohjaustapojen merkityksestä oli alkanut jo omien kouluopintojeni aikoihin sekä Orff- kurssien innostavasta ilmapiiristä. Myös Länsi-Afrikan musiikkikurssien kokemukset olivat kiinnostukseni herättäjiä.
Yhteistyökokeilu Omnian ammattiopistossa alkoi keväällä 2009 ja jatkuu edelleen. Jo nyt on nähtävissä muutosta ja halukkuutta oppia uusia asioita muista kulttuureista. Musiikki on toiminut siinä alkuun panevana voimana.
monikulttuuriset lähihoitajaopiskelijat ja Suomessa syntyneet lähihoitajaopiskelijat yhteistyöhön. Toimintatapoina käytettiin musiikin toiminnallisia menetelmiä, joita videoitiin opiskelijoiden luvalla.
Kiinnostus monikulttuuristen ohjaustapojen merkityksestä oli alkanut jo omien kouluopintojeni aikoihin sekä Orff- kurssien innostavasta ilmapiiristä. Myös Länsi-Afrikan musiikkikurssien kokemukset olivat kiinnostukseni herättäjiä.
Yhteistyökokeilu Omnian ammattiopistossa alkoi keväällä 2009 ja jatkuu edelleen. Jo nyt on nähtävissä muutosta ja halukkuutta oppia uusia asioita muista kulttuureista. Musiikki on toiminut siinä alkuun panevana voimana.