Näytä suppeat kuvailutiedot

Marknadsföring inom sociala medier

Molander, Philip (2010)

dc.contributor.authorMolander, Philip
dc.date.accessioned2010-12-15T11:50:55Z
dc.date.available2010-12-15T11:50:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2010121217915
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/23818
dc.description.abstractSyftet med arbetet är att redogöra hur marknadsföringen har förändrats i och med Internet och de sociala medierna. I arbetet ingår också hur utvecklingen av marknadsföringen har skett och vad företag bör fokusera på för att nå ut till rätt målgrupp. Syftet med arbetet är även att klargöra hur studeranden förhåller sig till reklam på Internet. Detta lärdomsprov består av en inledande del, en teoretisk del och en empirisk del. I inledningen tas det upp om vad själva lärdomsprovet behandlar. I den teoretiska delen behandlas marknadsföringskonceptet och marknadsföringens utveckling från traditionell marknadsföring till marknadsföring på Internet. Den empiriska delen utförs med hjälp av en kvalitativ undersökningsmetod och datainsamling har gjorts via frågeformulär som skickats ut till studeranden inom Vasa yrkeshögskola. Materialet från datainsamlingarna har sammanställts och beräkningar har genomförts. Teorier som tas upp i den teoretiska delen har ett sammanhang med den empiriska delen. Utgående från teorin gjordes marknadsundersökningen vilket behandlar samma ämnesområde i detta lärdomsprov. Resultatet ger anvisningar om hur marknadsförare kan anpassa marknadsföringen i olika former på Internet.sv
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to describe how the Internet and social media has changed marketing. This paper also deals with how the development of marketing has occurred and what companies should focus on to reach out to the right target group. Another aim of this paper is to get an insight in how students relate to advertising on the Internet. This paper consists of an introductory section, a theoretic section and an empirical section. The introduction describes the theme of the paper. In the following section the marketing concept is explained as well as the development from traditional marketing to marketing on the Internet. The empiric section is based on a qualitative method and data collection was conducted through sending out a questionnaire to the students of Vaasa University of Applied Sciences. Conclusions and calculations were conducted based on the data collected. The link between the theories and the study was ensured by the market study being constructed with the theoretic material as a starting point. The result of the study offers marketers advice on different ways to adjust marketing to the Internet.en
dc.language.isoswe
dc.publisherVaasan ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMarknadsföring inom sociala mediersv
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1669
dc.organizationVaasan ammattikorkeakoulu
dc.subject.allarsmarknadsföringsv
dc.subject.allarsInternetsv
dc.subject.allarssociala mediersv
dc.contributor.organizationVaasan ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordMarknadsföring
dc.subject.keywordInternet
dc.subject.keywordSociala Medier
dc.subject.keywordFrågeformulär
dc.subject.specializationInformationsbehandling
dc.subject.degreeprogramfi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology|
dc.subject.disciplineInformationsbehandling


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot