Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kainuun keskussairaalan laboratorion päivystysajan palveluiden kehittäminen

Haapala, Hanna; Heikkinen, Hanna-Mari (2019)

Avaa tiedosto
Haapala_Hanna_Heikkinen_Hanna-Mari.pdf (1.424Mt)
Lataukset: 


Haapala, Hanna
Heikkinen, Hanna-Mari
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019092519258
Tiivistelmä
Asiakaslähtöisyys on yksi NordLabin toiminnan tärkeimmistä arvoista. Kajaaniin rakenteilla olevan uuden Kainuun sairaalan myötä sairaalan hoitoprosessit ja käytänteet tulevat muuttumaan yhä enemmän päivystyksellisen toiminnan suuntaan. Laboratoriopalveluiden käyttö, testien monimuotoisuus ja kokeiden laaja käyttöaste on lisääntymässä. NordLab Kajaanin aluelaboratorio haluaa vastata uuteen tilanteeseen kehittämällä toimintojaan niin, että ne vastaavat paremmin muuttuvaa tilannetta ja asiakkaiden tarpeita.

Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on NordLab Kajaanin aluelaboratorio. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten NordLabin sisäiset asiakkaat, Kainuun keskussairaalan yksiköiden työtekijät, kokevat laboratorion tarjoamat päivystysajan palvelut. Kehittämistyön tavoitteena oli kehittää aluelaboratorion päivystysajan toimintaa vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.

Opinnäytetyö oli kaksivaiheinen tutkimuksellinen kehittämistyö. Ensimmäisessä vaiheessa tehtiin kvantitatiivinen kyselytutkimus, jonka avulla selvitettiin sisäisten asiakkaiden tyytyväisyyttä laboratorion päivystysajan palveluihin. Opinnäytetyön toisessa kehittämisvaiheessa pidettiin työpaja, jossa aluelaboratorion työntekijät ja sisäiset asiakkaat kehittivät yhteistyössä laboratorion päivystysajantoimintaa.

Kyselyssä saatiin selville sisäisten asiakkaiden tyytyväisyys laboratorion päivystysajan toimintaa. Työpajan lähtökohtana oli kyselyssä esiin tulleet kolme kehitettävää aihealuetta, joita olivat päivystysajan tutkimusvalikon riittävyys, tutkimustulosten valmistumisen nopeus ja asiakaspalvelutaidot. Kajaanin NordLabin alueen sisäisen asiakkuuksien pääkehittämiskohteiksi valittiin asiakaspalvelukoulutukset ja uusien teknologien hallittu käyttöönotto.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste