Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lyhytelokuvakilpailun palvelutarjooman kartoitus ja kehittäminen

Karjalainen, Johanna (2010)

 
Avaa tiedosto
Karjalainen_Johanna.pdf (4.084Mt)
Lataukset: 


Karjalainen, Johanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101171433
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimuksellinen kehittämishanke, jonka tarkoituksena on kartoittaa lyhytelokuvakilpailun palvelutarjooma ja pyrkiä kehittämään sitä palvelemaan paremmin lyhytelokuvantekijöitä. Kyseessä on tapaustutkimus Artova Film Festivalin lyhytelokuvakilpailusta. Hanke sai alkunsa keskusteluista festivaalin tuottajan kanssa siitä, miten Artova Film Festivalin elokuvakilpailun tulisi kehittyä, jotta sen asiakkaat saisivat kilpailusta eniten hyötyä lyhytelokuvalleen.

Hankkeessa pyrittiin selvittämään elokuvantekijöiden kokema palvelu sekä keräämään heiltä kehitysehdotuksia. Teoreettinen viitekehys koostuu palvelun kehittämiseen liittyvästä kirjallisuudesta. Taustaksi on tutkittu myös palvelumuotoiluun liittyvää kirjallisuutta, josta käytetään hyväksi vain käsitteitä palvelutuokio, kontaktipiste ja palvelupolku selventämään palvelukokemuksen määritelmää.

Aineiston keräysvaihe toteutettiin kolmessa vaiheessa tutkimuksellisena triangulaationa. Työ pohjaa kyselylomakkeeseen, joka tehtiin kilpailuun lyhytelokuvallaan osallistuneille tekijöille lokakuussa 2010. Kahta elokuvantekijää sekä kahta festivaalin tuottajaa haastateltiin syys- ja lokakuussa 2010. Aineistonkeruun apuna on käytetty myös havainnointia, jota on toteutettu ajalla elo-marraskuu 2010. Lisäksi on tehty vertailua muihin elokuvafestivaaleihin käyttäen hyväksi benchmarking-menetelmää.

Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että eniten kehitettävää on festivaalin markkinoinnissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste