Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Konseptipaketin suunnittelu I-Novae Studios:in indie-peliin Infinity - The Quest for Earth

Lugasi, David (2011)

 
Avaa tiedosto
Lugasi_David.pdf (23.72Mt)
Lataukset: 


Lugasi, David
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101191548
Tiivistelmä
Tämä työ käsittelee konseptitaidepaketin työstämistä kansainväliseen itsenäisesti tuotettavaan peliin Infinity - The Quest for Earth, sekä konseptitaiteen roolia kyseisessä projektissa. Infinity on Internetissä pelattava avaruusgenreen sijoittuva massiivinen moninpeli (MMO), jonka kehittelyyn on osallistunut satoja vapaaehtoisia eri alan osaajia ympäri maailmaa.

Aluksi selitetään pikaisesti aihepiiriin liittyvä sanasto, jonka jälkeen lukija perehdytetään In-finityn keskeisiin tietoihin, vaikutteisiin ja taustoihin. Tämän lisäksi työssä käsitellään peliteollisuuden rakenteita pintapuoleisesti sekä pohditaan, mikä Infinityn paikka voisi olla tietokonepelien nopeasti muuttuvilla markkinoilla ja etenkin oman tyylilajinsa sisällä.

Projektin työosuudessa suunniteltiin 18 avaruusalusta. Alukset hahmoteltiin ensin paperille lyijykynällä ja viimeisteltiin tietokoneella käyttäen Photoshop-kuvankäsittelyohjelmaa. Alukset suunniteltiin käyttäen kolmea erilaista arkitehtonista tyyliä. Nämä tyylit on määritelty projektin graafisessa ohjeistuksessa ja ne edustavat Infinityn pelimaailman kolmea suurta avaruussivilisaatiota. Kaikki konseptit saivat positiivisen vastaanoton projektin jäseniltä ja suurin osa niistä onkin jo mallinnettu.

Tämä projekti on ollut erinomainen oppitunti kansainvälisessä projektissa työskentelemisestä netin välityksellä. Projektia varten kehitettiin omanlaatuinen nopea kuvitustyyli, jota voi hyödyntää myös jatkossa. Työosuudessa työstetty konseptitaidepaketti suunnattiin pelin osa-alueelle, joka oli jäänyt lähes täysin vaille huomiota. Projektin jäseniltä saadun palautteen mukaan konseptipaketti täytti sille asetetut tavoitteet erinomaisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste