Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Smart Shoppers in Finland: New shopping attitude and response of retailers

Härmä, Olli (2011)

 
Avaa tiedosto
Smart shoppers in Finland- New shopping attitude and response of retailers.pdf (1.122Mt)
Lataukset: 


Härmä, Olli
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101311906
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on kuvata Smart Shopping-trendin kehittymistä ja todistaa, että jälleenmyyjien täytyy reagoida ja pystyä sopeutumaan tähän uuteen shoppailuajattelutapaan. Työn teoreettisessa osassa havainnollistetaan lyhyesti shoppailun perusperiaatteita. Teoreettisessa osassa kerrotaan myös yleisesti Smart Shopping-trendistä ja sen kehittymisestä. Teoreettinen osuus tukee osaltaan myös empiirisessä osassa esitettyjä vähittäiskauppojen ratkaisuja ja strategioita. Empiirisen kyselyn tulokset ja kirjallisuus vahvistavat, että Smart Shopping on myös Suomessa esiintyvä trendi. Ne myös osoittavat, mitkä ovat nokkelien ostajien preferenssit ja miten trendi vaikuttaa jälleenmyyjien strategiseen reagointiin. Verkkokaupat, lisääntyvästi Smart Shoppaajien suosima vaihtoehto, ovat vähittäiskaupan kasvava kilpailija. Verkkokaupat ovat radikaalisti muuttaneet markkinat epäedullisemmaksi jälleenmyyjille ja houkutelleet paljon kuluttajia ostamaan internetin välityksellä. Tämän takia jälleenmyyjien on kokeiltava uusia keinoja saadakseen kuluttajat takaisin kauppoihin ja pysyäkseen kannattavana. Jälleenmyyjäkaupoilla on kuitenkin paljon mahdollisuuksia sopeuttaa uusia elementtejä omaan liikeideaansa, jotta myös Smart Shoppaajat pysyvät niiden asiakkaina ja jotta ne pystyvät kilpailemaan e-kauppojen kanssa. Siltikin, vaivannäköä, luovuutta, innovaatioita ja oikeanlaista sopeutumisstrategiaa täytyy kehittää, jotta jälleenmyyjäkaupat pystyvät vastaamaan uuteen shoppailuasenteeseen -”Smart Shoppingiin”.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste