Markkinointisuunnitelma - Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy
Hynynen, Elina (2011)
Hynynen, Elina
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102152337
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102152337
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia kuopiolaiselle rakennuslasitusyritykselle, Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:lle markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyötä ehdotettiin yritykselle, joka kiinnostui aiheesta ja hyväksyi opinnäytetyön tekemisen. Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy on noin 30 vuotta toiminut yritys, jossa ei ole vielä tähän mennessä toteutettu kovin suunnitelmallista markkinointia.
Markkinointisuunnitelmaa laadittiin yhteistyössä Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:n toimitusjohtajan kanssa ja merkittävässä osassa opinnäytetyötä olivat yrityksen toimitusjohtajan haastattelut. Osana opinnäytetyötä toteutettiin myös pienimuotoinen asiakastiedustelu yrityksen maineesta ja rakennusyritysten markkinoinnista. Asiakastiedustelu lähetettiin sähköpostitse seitsemälle Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:n yhteistyökumppanille. Asiakastiedustelusta saatuja tietoja hyödynnettiin toimenpidesuunnitelman laatimisessa.
Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:n tavoitteena on myynnin lisäys ja kannattavien asiakkaiden määrän kasvu. Lisäksi tavoitteena on ylläpitää yrityksen nykyistä imagoa luotettavasta ja ammattitaitoisesta yrityksestä sekä parantaa imagoa yrityksen toimintakyvyn ja resurssien riittävyyden osalta. Markkinointisuunnitelmassa painotetaan henkilökohtaista myyntityötä ja sitä tukevia toimintoja.
Markkinointisuunnitelmaa laadittiin yhteistyössä Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:n toimitusjohtajan kanssa ja merkittävässä osassa opinnäytetyötä olivat yrityksen toimitusjohtajan haastattelut. Osana opinnäytetyötä toteutettiin myös pienimuotoinen asiakastiedustelu yrityksen maineesta ja rakennusyritysten markkinoinnista. Asiakastiedustelu lähetettiin sähköpostitse seitsemälle Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:n yhteistyökumppanille. Asiakastiedustelusta saatuja tietoja hyödynnettiin toimenpidesuunnitelman laatimisessa.
Kuopion Lasi- ja Saumauspalvelu Oy:n tavoitteena on myynnin lisäys ja kannattavien asiakkaiden määrän kasvu. Lisäksi tavoitteena on ylläpitää yrityksen nykyistä imagoa luotettavasta ja ammattitaitoisesta yrityksestä sekä parantaa imagoa yrityksen toimintakyvyn ja resurssien riittävyyden osalta. Markkinointisuunnitelmassa painotetaan henkilökohtaista myyntityötä ja sitä tukevia toimintoja.