GroupBuilder Oy : Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö
Lahtinen, Akseli (2019)
Lahtinen, Akseli
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019101119882
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019101119882
Tiivistelmä
Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyöni käsittelee Unity-ohjelmoijan työtehtäviä GroupBuilder Oy:ssä. GroupBuilder Oy on huoneistojen sekä talojen esittelyohjelmistoon keskittyvä ohjelmointiyritys. Esittelyohjelmistoa käytetään 3D-mallien esittämiseen.
Työni tavoitteena oli korjata ohjelmistovirheitä, sekä kehittää uusia ominaisuuksia ohjelmistoon, kuten uusi käyttöliittymä. Olen vastuussa käyttöliittymän kehittämisestä, mutta en suunnittelusta. Käytän työssäni C#-ohjelmointikieltä, sekä Unity-pelimoottorin editoria.
Opinnäytetyön tietoperustana on käytetty laajalti Unity-pelimoottorin omaa dokumentaatiota, Unity Answers -palvelua, sekä Unity-keskustelupalstaa. Opiskellessani C#-ohjelmointikieltä, käytän tietoperustanani myös Microsoftin C#-dokumentaatiota.
Opinnäytetyön aikana sain valmisteltua rungon uuden käyttöliittymän toiminnallisuudelle, jonka työstämistä jatkoimme päiväkirjamerkintöjen jälkeen. Viimeisen viikon aikana käyn myös läpi, kuinka lisäämme API-päätepisteitä, joiden avulla ohjelmisto voi keskustella tietokantojen kanssa. Toiminnallisuuden valmistelun jälkeen, olimme valmiita suunnittelemaan käyttöliittymälle parempaa ulkonäköä. My thesis handles the work of Unity-programmer at GroupBuilder Oy. GroupBuilder Oy is a software company that works on software used for showcasing 3D-models of apartments and buildings.
The goal of my work was to fix software errors, and develop new features to the software, such as a new user interface. I am responsible of developing the user interface, but not designing it. I use C#-programming language and Unity-engine’s editor.
For the knowledge base of this thesis, I use Unity’s own documentation, Unity Answers -service and Unity Forums. When studying C#-programming language, I use Microsoft’s C#-documentation.
During this thesis, I finished the basic framework of the new user interface, and we kept working on it after the thesis. During last entries, I also go through how we create new API-endpoints, which the software uses to communicate with databases. After finishing the framework, we were ready to design better look for the user interface.
Työni tavoitteena oli korjata ohjelmistovirheitä, sekä kehittää uusia ominaisuuksia ohjelmistoon, kuten uusi käyttöliittymä. Olen vastuussa käyttöliittymän kehittämisestä, mutta en suunnittelusta. Käytän työssäni C#-ohjelmointikieltä, sekä Unity-pelimoottorin editoria.
Opinnäytetyön tietoperustana on käytetty laajalti Unity-pelimoottorin omaa dokumentaatiota, Unity Answers -palvelua, sekä Unity-keskustelupalstaa. Opiskellessani C#-ohjelmointikieltä, käytän tietoperustanani myös Microsoftin C#-dokumentaatiota.
Opinnäytetyön aikana sain valmisteltua rungon uuden käyttöliittymän toiminnallisuudelle, jonka työstämistä jatkoimme päiväkirjamerkintöjen jälkeen. Viimeisen viikon aikana käyn myös läpi, kuinka lisäämme API-päätepisteitä, joiden avulla ohjelmisto voi keskustella tietokantojen kanssa. Toiminnallisuuden valmistelun jälkeen, olimme valmiita suunnittelemaan käyttöliittymälle parempaa ulkonäköä.
The goal of my work was to fix software errors, and develop new features to the software, such as a new user interface. I am responsible of developing the user interface, but not designing it. I use C#-programming language and Unity-engine’s editor.
For the knowledge base of this thesis, I use Unity’s own documentation, Unity Answers -service and Unity Forums. When studying C#-programming language, I use Microsoft’s C#-documentation.
During this thesis, I finished the basic framework of the new user interface, and we kept working on it after the thesis. During last entries, I also go through how we create new API-endpoints, which the software uses to communicate with databases. After finishing the framework, we were ready to design better look for the user interface.