Lomamökkien vuokraaminen ulkomaalaisille asiakkaille ja markkinoinnin kehittäminen
Myllymäki, Miikka (2019)
Myllymäki, Miikka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019102420205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019102420205
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia kuinka sosiaalisen median markkinointi vaikuttaa ulkomaalaisten asiakas määrien kasvuun ja kuinka yrityksen toimintaa voidaan kehittää. Markkinoinnin avulla pyrittiin myös havainnollistamaan, kuinka paljon ihmisiä tavoitetaan sosiaalisen median markkinoinnin avulla ja milloin kampanjan luomisesta on oikeasti hyötyä.
Työ perustuu täysin omiin havaintoihin ja esimerkiksi Facebookista saatuun dataan. Tutkimuksessa käytettiin Facebookia ja Instagrammia markkinointikanavina.
Viitekehys muodostuu markkinoinnista, toiminnan kehityksestä ja palvelumuotoilusta
Markkinointiin liittyvät havainnot kertoivat, että mainostaminen sosiaalisessa mediassa ei ole halvin eikä helpoin tapa saada tuotetta tai palvelua esille, jos sosiaaliseen mediaan haluaa investoida. Lisäksi kampanjan toteuttamisen ajankohta tulee olla oikea. Esimerkiksi tiettyinä sesonkiaikoina mainontaan kannattaa investoida enemmän. Näyttökerrat nousivat moniin satoihin jo muutamassa päivässä. Sosiaalisen median markkinointi on erittäin vahva tapa tuoda omaa tuotetta tai palvelua esille, mutta pääseminen haluttuihin tavoitteisiin vaatii resursseja.
Työ perustuu täysin omiin havaintoihin ja esimerkiksi Facebookista saatuun dataan. Tutkimuksessa käytettiin Facebookia ja Instagrammia markkinointikanavina.
Viitekehys muodostuu markkinoinnista, toiminnan kehityksestä ja palvelumuotoilusta
Markkinointiin liittyvät havainnot kertoivat, että mainostaminen sosiaalisessa mediassa ei ole halvin eikä helpoin tapa saada tuotetta tai palvelua esille, jos sosiaaliseen mediaan haluaa investoida. Lisäksi kampanjan toteuttamisen ajankohta tulee olla oikea. Esimerkiksi tiettyinä sesonkiaikoina mainontaan kannattaa investoida enemmän. Näyttökerrat nousivat moniin satoihin jo muutamassa päivässä. Sosiaalisen median markkinointi on erittäin vahva tapa tuoda omaa tuotetta tai palvelua esille, mutta pääseminen haluttuihin tavoitteisiin vaatii resursseja.