Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

3D-pelialueen mallintaminen pelimoottorille

Liimatta, Mikko (2019)

 
Avaa tiedosto
Liimatta_Mikko.pdf (2.483Mt)
Lataukset: 


Liimatta, Mikko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110120526
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli demonstroida 3D-mallintajan työprosessia pelinkehityksessä käymällä läpi 3D-mallintamisen vaiheet, sekä Unreal Engine -pelimoottorin käyttöprosessi. Tämän suorittamiseksi projektin päämääränä oli mallintaa konseptikuvan pohjalta kolmiuloitteinen pelialue Unreal Engine -Pelimoottorille. 3D-mallintamisesta esiteltiin Blender-ohjelmiston toimivuus ja se, miten 3D-mallit kyseisellä ohjelmistolla luodaan. Tämän lisäksi mallien teksturointi käytiin läpi Substance Painter -ohjelmistolla. Kun mallit oli tehty, projektissa esiteltiin kyseisten mallien siirtoprosessi Unreal Engineen, sekä niiden asettelu pelialueelle. Projektin tietoperustana toimi kokemus aiheeseen liittyvien työkalujen käytöstä, jonka lisäksi tietoa haettiin myös digitaalisista, aiheeseenliittyvistä verkkosivuista, videoista ja artikkeleista. Opinnäyteyöraportti sisältää tietoa 3D-mallintamisesta, ja on hyödyksi pelialalle pyrkiville opiskelijoille.
 
The focus for the project was to demonstrate 3D modeler’s work process in game development by going through all the steps in 3D modeling and Unreal Engine -workflow. To achieve this, the goal was to model a 3D scene based on a concept art, and import it to the Unreal Engine. 3D modeling chapter presents the Blender-software and its properties, along with the workflow to create models with said software. Apart from this, the project will also go through the steps of texturing a model with Substance Painter -software. When the models were finished, they were transferred over to Unreal Engine -platform and placed on the scene. Source information consists of personal experience with previously mentioned software, along with digital sources, like web pages, videos and articles. This thesis includes information about 3D modeling, and is recommended for students aspiring to work in the games industry.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste