Sisäisen viestinnän kehittäminen : Case Suupohjan Osuuspankki
Palomäki, Essi (2019)
Lataukset:
Palomäki, Essi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110420612
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110420612
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoitus on löytää kehittämisen kohteita ja keinoja, joiden avulla sisäinen viestintä saadaan toimivammaksi kohdeorganisaatiossa Suupoh-jan Osuuspankissa. Tutkimuksen avulla selvitetään nykyisen sisäisen viestinnän toimivuutta ja kehityskohteita sekä yrityksen henkilöstön näkökulmasta että vain esimiesten näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä määrällistä ja laadullista menetelmää. Tutki-musaineiston ensimmäinen osa kerättiin määrällisellä kyselyllä koko henkilös-tölle. Toinen osa suoritettiin laadullisella kyselyllä vain esimiehille koskien esimies-alaisviestintää. Kyselylomakkeiden tulokset analysoitiin erikseen.
Tutkimustulokset osoittivat, että Suupohjan Osuuspankin sisäisen viestinnän työkalut ovat toimivia. Henkilöstö nosti esille muutamia kehityskohteita yrityk-sen sisäiseen viestintään liittyen. Tutkimuksen perusteella sisäisen viestinnän kehityskohteiksi nousi intranet, sähköposti ja kehityskeskustelut. Tämän tutki-muksen avulla on löydetty näihin kehityskohteisiin ratkaisuja ja jatkotoimenpi-teitä, joiden avulla sisäisen viestinnän toimivuus paranee yrityksessä. The objective of this research was to find the objects and means of the develop-ment that will make internal communication more efficient in the case. The tar-get organization of the research was The Bank of Suupohja. The research inves-tigated the functionality and development targets of the existing internal com-munication from the point of view of the company’s personnel and supervisors.
The research was carried out using quantitative and qualitative methods of study. The first set of the research material was collected from the personnel using a quantitative questionnaire. The second set of the research material was collected from the supervisors using qualitative questionnaire. The results of the question-naires were analyzed separately.
The research result showed that tools for the internal communication at Suupohjan Osuuspankki were working well. The personnel highlighted a few de-velopment targets related to the company’s internal communication. Based on the study, the development targets of internal communication were intranet, e-mail and development discussions. This research found solutions and follow-ups for these development objects by the means of which internal communication could function better in the company.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä määrällistä ja laadullista menetelmää. Tutki-musaineiston ensimmäinen osa kerättiin määrällisellä kyselyllä koko henkilös-tölle. Toinen osa suoritettiin laadullisella kyselyllä vain esimiehille koskien esimies-alaisviestintää. Kyselylomakkeiden tulokset analysoitiin erikseen.
Tutkimustulokset osoittivat, että Suupohjan Osuuspankin sisäisen viestinnän työkalut ovat toimivia. Henkilöstö nosti esille muutamia kehityskohteita yrityk-sen sisäiseen viestintään liittyen. Tutkimuksen perusteella sisäisen viestinnän kehityskohteiksi nousi intranet, sähköposti ja kehityskeskustelut. Tämän tutki-muksen avulla on löydetty näihin kehityskohteisiin ratkaisuja ja jatkotoimenpi-teitä, joiden avulla sisäisen viestinnän toimivuus paranee yrityksessä.
The research was carried out using quantitative and qualitative methods of study. The first set of the research material was collected from the personnel using a quantitative questionnaire. The second set of the research material was collected from the supervisors using qualitative questionnaire. The results of the question-naires were analyzed separately.
The research result showed that tools for the internal communication at Suupohjan Osuuspankki were working well. The personnel highlighted a few de-velopment targets related to the company’s internal communication. Based on the study, the development targets of internal communication were intranet, e-mail and development discussions. This research found solutions and follow-ups for these development objects by the means of which internal communication could function better in the company.