Miten nuoret kokevat yrityksen brändin
Nokkonen, Ville (2019)
Nokkonen, Ville
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111120944
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111120944
Tiivistelmä
Tämä tutkimus suoritetaan toimeksiantona LähiTapiolalle. Tutkimuksen kohteena ovat nuoret kuluttajat ja miten he kokevat LähiTapiolan brändin. Tutkimuksessa on tarkoitus selvittää, kuinka Vaasan alueen nuoret kokevat brändin. Samalla saadaan vastaus siihen, onko nuorten asiakkaiden ja ei asiakkaiden välillä eroja ja kuinka LähiTapiola pystyy hankkimaan uusia potentiaalisia asiakkaita.
Tutkimuksessa käytetty teoria sisältää brändin, imagon ja asiakassuhteen, joista on muodostettu teoreettinen viitekehys tutkimukselle. Tutkimus itsessään toteutettiin kvantitatiivisella eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena ja kyselyyn osallistui 157 18–27-vuotiasta.
Tutkimuksen tulosten perusteella LähiTapiolan brändillä on vahva tunnettuus ja positiivinen mielikuva nuorten keskuudessa. Nuorten omat kokemukset ovat myös pääsääntöisesti linjassa LähiTapiolan tavoitteiden kanssa. Tulokset myös osoittavat asiakassuhteella olevan suuri merkitys nuorten kokemukseen brändistä. Elämänturvayhtiön tulee myös pyrkiä kouluttamaan kuluttajiaan
Tutkimuksessa käytetty teoria sisältää brändin, imagon ja asiakassuhteen, joista on muodostettu teoreettinen viitekehys tutkimukselle. Tutkimus itsessään toteutettiin kvantitatiivisella eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena ja kyselyyn osallistui 157 18–27-vuotiasta.
Tutkimuksen tulosten perusteella LähiTapiolan brändillä on vahva tunnettuus ja positiivinen mielikuva nuorten keskuudessa. Nuorten omat kokemukset ovat myös pääsääntöisesti linjassa LähiTapiolan tavoitteiden kanssa. Tulokset myös osoittavat asiakassuhteella olevan suuri merkitys nuorten kokemukseen brändistä. Elämänturvayhtiön tulee myös pyrkiä kouluttamaan kuluttajiaan