Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

VideoCheck

Pakkanen, Olavi (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.323Mt)
Lataukset: 


Pakkanen, Olavi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111421199
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön tarkoituksena on tutkia käyttöönotettavan VideoCheck-ohjelmiston vaikutusta huoltoliikkeiden lisämyyntiin, asiakastyytyväisyyteen sekä korjaamotyöntekijöiden työtapoihin. Työssä kuvataan ohjelmiston käyttäjiä, ominaisuuksia sekä käyttöliittymää. Työssä tarkastellaan myös työntekijöiden koulutusta ja koulutustarvetta ohjelmiston käyttöön sekä ohjelmiston liitettävyyttä muihin ohjelmiin.

Insinöörityö tehtiin yhteistyössä Auto-Bon Oy:n sekä Mäkelän Kone Oy:n kanssa. VideoCheck-ohjelmisto oli Mäkelän Kone Oy:lla käytössä ensimmäisenä Suomessa Auto-Bonin jälleenmyyjistä. Mäkelän Kone käytti ohjelmistoa noin kuuden kuukauden ajan keräten dataa ohjelmiston vaikutuksesta huollon lisämyyntiin, työntekijöiden työskentelytapoihin sekä asiakastyytyväisyyteen. Lopuksi data kerättiin VideoCheck-ohjelmiston avulla yhteen ja laskettiin taloudellinen vaikutus sekä asiakastyytyväisyysluku. Samalla haastateltiin Mäkelän Koneen työntekijöitä, jotta saatiin selvitettyä vaikutus työntekijöiden toimintatapoihin.

Työn lopputuloksena saatiin laskettua suunnitellusti VideoCheck-ohjelmiston vaikutus huollon lisämyyntiin sekä tutkittua vaikutusta työntekijöiden toimintatapoihin sekä asiakastyytyväisyyteen. Ohjelmiston testaukseen ei saatu kuin yksi huoltoliike, mikä rajoitti tuloksia, mutta dataa saatiin tarpeeksi kuudessa kuukaudessa yhdestäkin huoltoliikkeestä. VideoCheck-ohjelmiston avulla lisämyyntiä kertyi 189 € jokaista VideoCheck-ohjelmalla tehtyä huoltoa kohden. NPS-menetelmällä laskettu asiakastyytyväisyysluku nousi selvästi. Työntekijät joutuivat hieman totuttelemaan uuden ohjelmiston käyttöön, mutta lopulta he olivat tyytyväisiä. Erityisesti positiivista palautetta työntekijöiltä sai ohjelmiston videointimahdollisuus.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste