Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tommy Bartlett, Inc. : Marketing and recruiting process in Finland and cultural differences between Finland and the United States of America

Sarhola, Marjo (2011)

 
Avaa tiedosto
Sarhola_Marjo.pdf (967.9Kt)
Lataukset: 


Sarhola, Marjo
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103183338
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Tommy Bartlett, Inc. – nimistä yritystä, joka sijaitsee Wisconsin Dellsissä Yhdysvalloissa. Yrityksen on perustanut Tommy Bartlett vuonna 1948. Tässä opinnäytetyössä käsitellään yrityksen markkinointia ja rekrytointiprosessia Suomessa sekä Yhdysvaltojen ja Suomen välisiä kulttuurieroja. Ohjelman, Summer Work and Travel, järjestäjänä toimii Suomi-Amerikka Yhdistysten Liitto ja tämä hoitaa myös markkinoinnin ja rekrytoinnin yrityksen puolesta.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää ovatko markkinointi ja rekrytointi onnistuneet. Kulttuurierot on otettu huomioon koska Yhdysvaltojen ja Suomen kulttuurit eroavat toisistaan. Teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnista, rekrytoinnista sekä kulttuurista.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta. Aineisto kerättiin kesän 2010 aikana. Kyselylomake lähetettiin 60 edelliskesien työntekijöille. Kesän 2010 työntekijät vastaavasti haastateltiin paikan päällä. Tutkimuksen otoskoko oli 31.
Tutkimustulokset osoittavat, että tyypillinen hakija on 21–23-vuotias nainen. Suosituin työpaikka on joko Snack Bar tai Exploratory. Sekä yliopisto- että ammattikorkeakouluopiskelijat hakevat tähän ohjelmaan, näin ollen koulutuksella ei ole suurta eroa.
Tehokkain markkinointi tapahtuu koulujen kautta, sillä koulujen kansainvälisyysvastaavat kertovat opiskelijoille mahdollisuudesta työskennellä Wisconsin Dellsissä. Rekrytointiprosessi koettiin hyvänä, mutta hakulomakkeeseen tulisi tehdä joitakin muutoksia. Myös haastattelujen sanottiin olevan suurimmaksi osaksi mukavia tilaisuuksia. Suurin osa vastaajista totesi, etteivät he kokeneet kulttuurishokkia, vaikka kulttuurit eroavatkin toisistaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste