Testiraportin selittäminen ja asiakaskoestuksen kehittäminen oikosulkumoottorin tyyppitestauksessa
Hietikko-Kaukola, Arttu (2019)
Hietikko-Kaukola, Arttu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112322040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112322040
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin ABB Motors and Generators -yksikön oikosulkumoottoreiden tyyppitestiraporttien sisältöä ja asiakaskoestusprosessin kehittämismahdollisuuksia. Työssä esitellään myös tyyppitestauksen sisältö ja asiakaskoestus yleisesti.
Työ tehtiin, jotta pystyttäisiin parantamaan asiakastyytyväisyyttä sekä testiraporttien selittämisen, että asiakaskoestukseen saapuvien vieraiden osalta. Asiakastyytyväisyyden ylläpito on yksi yrityksen keskeisimmistä tehtävistä ja siihen halutaan panostaa tulevaisuudessakin.
Työ tehtiin ABB Oy:n Motors and Generators -yksikön Project Management -tiimiä varten. Työn tuloksena saatiin ohje, jossa selitetään tyyppitestiraportin sisältöä ja näytetään mistä kutakin tyyppitestiraportin kategoriaa vastaavat arvot löytyvät MotLab-tulosteilta. Ohjeesta on apua asiakasvierailujen yhteydessä ja myyntiyhtiöiden esittämien tyyppitestiraportteja koskevien kysymysten ratkaisemisessa. Työssä esitettävät asiakaskoestusprosessin kehittämismahdollisuudet voidaan ottaa tulevaisuudessa huomioon ja mahdollisesti myös toteuttaa. Työn tuloksena saatiin myös sähköinen asiakastyytyväisyyskysely, jonka moottoritehtaalla asiakaskoestuksessa vierailevat henkilöt voivat täyttää.
Työ tehtiin, jotta pystyttäisiin parantamaan asiakastyytyväisyyttä sekä testiraporttien selittämisen, että asiakaskoestukseen saapuvien vieraiden osalta. Asiakastyytyväisyyden ylläpito on yksi yrityksen keskeisimmistä tehtävistä ja siihen halutaan panostaa tulevaisuudessakin.
Työ tehtiin ABB Oy:n Motors and Generators -yksikön Project Management -tiimiä varten. Työn tuloksena saatiin ohje, jossa selitetään tyyppitestiraportin sisältöä ja näytetään mistä kutakin tyyppitestiraportin kategoriaa vastaavat arvot löytyvät MotLab-tulosteilta. Ohjeesta on apua asiakasvierailujen yhteydessä ja myyntiyhtiöiden esittämien tyyppitestiraportteja koskevien kysymysten ratkaisemisessa. Työssä esitettävät asiakaskoestusprosessin kehittämismahdollisuudet voidaan ottaa tulevaisuudessa huomioon ja mahdollisesti myös toteuttaa. Työn tuloksena saatiin myös sähköinen asiakastyytyväisyyskysely, jonka moottoritehtaalla asiakaskoestuksessa vierailevat henkilöt voivat täyttää.