Sisältömarkkinoinnin suunnitteleminen ja toteuttaminen : Sisältömarkkinoinnin vuosikello yritykselle X
Uimonen, Miia (2019)
Uimonen, Miia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722855
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722855
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen ja sen tavoitteena oli luoda vuosikello sisältömarkkinoinnin tueksi yritykselle X. Vuosikellon on tarkoitus auttaa yrityksen sisältömarkkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa. Yritys X on HR:n asiantuntijapalveluita tarjoava B2B-alan yritys. Opinnäytetyössä käsiteltiin sisältömarkkinointia osana B2B-yrityksen digitaalista markkinointia.
Työssä tutustutaan lyhyesti digitalliseen markkinointiin sekä sosiaalisen median markkinointiin. Tämän lisäksi työn teoriaosuudessa kerrotaan sisältömarkkinoinnin suunnittelusta, toteutuksesta sekä mittaamisesta. Opinnäytetyössä esitellään sisältömarkkinoinnin suunnitteluun aputyökaluja. Opinnäytetyö sisältää myös ostajapersoonien ja ostopolun hyödyntämistä sisältömarkkinoinnin suunnittelussa ja markkinoinnin kohdentamisessa. Teoriaosuuden tukena on käytetty markkinoinnista ja sisältömarkkinoinnista kertovaa kirjallisuutta sekä markkinoinnin alan yritysten blogikirjoituksia aiheeseen liittyen.
Opinnäytetyön toiminnallisena tuotoksena syntyi vuosikello, jota yritys X voi käyttää apuna sisältöstrategiansa toteuttamisessa. Vuosikello on luotu mahdollisimman yksinkertaiseksi käyttää ja päivittää tarvittaessa.
Työssä tutustutaan lyhyesti digitalliseen markkinointiin sekä sosiaalisen median markkinointiin. Tämän lisäksi työn teoriaosuudessa kerrotaan sisältömarkkinoinnin suunnittelusta, toteutuksesta sekä mittaamisesta. Opinnäytetyössä esitellään sisältömarkkinoinnin suunnitteluun aputyökaluja. Opinnäytetyö sisältää myös ostajapersoonien ja ostopolun hyödyntämistä sisältömarkkinoinnin suunnittelussa ja markkinoinnin kohdentamisessa. Teoriaosuuden tukena on käytetty markkinoinnista ja sisältömarkkinoinnista kertovaa kirjallisuutta sekä markkinoinnin alan yritysten blogikirjoituksia aiheeseen liittyen.
Opinnäytetyön toiminnallisena tuotoksena syntyi vuosikello, jota yritys X voi käyttää apuna sisältöstrategiansa toteuttamisessa. Vuosikello on luotu mahdollisimman yksinkertaiseksi käyttää ja päivittää tarvittaessa.