dc.contributor.author | Vikstén, Frans | |
dc.date.accessioned | 2019-11-28T07:00:52Z | |
dc.date.available | 2019-11-28T07:00:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/263495 | |
dc.description.abstract | Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia erilaisia maksujärjestelmiä ja maksunvälityspalveluita ja toteuttaa asiakasyrityksen mobiilisovellukseen vaatimusten mukaisesti sovelluksen sisäinen maksujärjestelmä, josta voidaan ostaa lisäsisältöä sovelluksen sisäisesti kuukausimaksutilauksena. Sovelluksen sisäisen maksujärjestelmän tuli noudattaa sääntöjä, jotka on asetettu sen julkaisualustassa, ja olla turvallinen. Sovelluksen sisäisellä maksujärjestelmällä tuli myös olla mahdollisuus seurata tietoja ostoksista ja ostajista. Lopputuloksena tavoitteena oli, että tuotteita pystytään myymään Android- ja iOS-laitteilla, joissa asiakasyrityksen sovellus on julkaistu Google Play- ja Apple App Store -palveluissa.
Insinöörityössä perehdyttiin erilaisiin mahdollisiin maksujärjestelmä- ja maksunvälityspalveluihin, joita voidaan käyttää sovelluksessa, sekä niiden sääntöihin ja hinnoitteluun. Tämän jälkeen voitiin valita mahdolliset maksupalvelut, joita sovelluksen sisäisen maksujärjestelmän toteuttamiseen haluttiin käyttää. Työssä perehdyttiin myös maksujärjestelmän toteuttamiseen ja hallintaan ohjelmakoodissa. Lisäksi tutustuttiin erilaisiin tuotteisiin, tuotteiden myynnin turvallisuuteen, kuittien tarkastamiseen, maksujärjestelmän testaamiseen sekä yksinkertaisen käyttöliittymän luomiseen, jolla voidaan suorittaa myyntikutsuja sovelluksessa.
Työssä toteutettiin valittujen maksupalveluiden käyttöönotto ja tuotteiden lisääminen niiden tarjoamissa hallintanäkymissä. Sovelluksen sisäinen maksujärjestelmä toteutettiin Unitypelimoottorissa käyttäen Unity IAP -liitännäistä. Maksujärjestelmän tarvittavat ominaisuudet toteutettiin ohjelmakoodissa.
Insinöörityön tavoitteessa onnistuttiin; saatiin toteutettua maksujärjestelmä Unity-pelimoottorissa rakennettuun Android- ja iOS-sovellukseen. Maksujärjestelmään pystyy lisäämään tuotteita, ja niiden myyminen onnistuu käyttäen valittuja maksupalveluita. Työn aikana opittiin erilaisista mahdollisista maksupalveluista, niiden käyttöönotosta ja käytöstä sekä niiden säännöistä. Maksujärjestelmä on tällä hetkellä beetatestausvaiheessa. | fi |
dc.description.abstract | The main goal of the thesis was to research several different existing payment services and to implement a store to a mobile application according to client company’s specifications. The store should be able to sell additional content for an application with a monthly subscription, follow all the rules set by the publishing platforms and be secure. The in-app store should also be able to track customer purchase analytics. The end goal was that the in-application store can be used to sell products on Android and iOS devices, where the client company’s application is published in Google Play and Apple App Store services.
The thesis explains some possibilities between different payment platforms and payment gateways, which can be used in Unity mobile application as well as their rules, restrictions and pricing models. Additionally, initialization of the payment systems and adding products in their management views is explained and the payment service is created in Unity-game engine using Unity IAP plugin. The thesis also goes into the implementation in program code, different product types that can be sold, validating receipts of the purchases, testing the payment system in application and creating a simple user interface from which the client can complete purchases in the application.
The goals of the thesis were reached, and as an end product was produced a working inapplication store using a mobile application developed with Unity game engine. It’s possible to add and sell products using this in-application store. The information about different possible payment platforms, about their usage and implementation and rules and regulations was useful in selecting and building the in-app payment system for the application. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.rights | fi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.| | - |
dc.title | Maksupalvelut Unity-mobiilisovelluksessa | - |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | - |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:amk-2019112722948 | - |
dc.subject.specialization | Pelisovellukset | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Tieto- ja viestintätekniikka|sv=Informations- och kommunikationsteknik|en=Information and Communications Technology| | - |
dc.subject.yso | Unity | - |
dc.subject.yso | maksupalvelu | - |
dc.subject.yso | maksujärjestelmä | - |
dc.subject.yso | payment service | - |
dc.subject.yso | in-app purchase | - |
dc.subject.discipline | Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma | - |