Markkinointisuunnitelma Saaristomeren kohteille Bodö & Nötöboden
Tirkkonen, Oona (2019)
Tirkkonen, Oona
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722991
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722991
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma yritykselle, jolla on kaksi saaristomatkailukohdetta ulkoisella saaristomerellä, Bodö ja Nötöboden. Bodö on vierasvenesatama ja bistrokahvila Bodö-nimisessä saaressa ja Nötöboden vähittäiskauppa ja polttoainepiste Nötö-nimisessä saaressa. Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa yritykselle tietoa erilaisista markkinointikeinoista, miten niitä käytetään ja millä tavalla tuloksia voidaan mitata.
Opinnäytetyö laadittiin toiminnallisena työnä. Työn teoriaosuuden tarkoitus oli antaa tietoa markkinoinnin peruskäsitteistä, mikä perustui sekä internet- että kirjalähteisiin. Varsinaisessa markkinointisuunnitelmassa kartoitettiin ensin yrityksen nykytilaa lähtökohta-analyysien ja markkinoinnin kilpailukeinojen avulla, jonka jälkeen luotiin itse strategia, tavoitteet sekä kerrottiin, millä tavalla tuloksia tullaan mittaamaan. Yritykselle löytyi selkeät kehittämiskohteet ja ohjeet siitä, miten jatkossa kannattaa toimia markkinoinnin suhteen.
Opinnäytetyö laadittiin toiminnallisena työnä. Työn teoriaosuuden tarkoitus oli antaa tietoa markkinoinnin peruskäsitteistä, mikä perustui sekä internet- että kirjalähteisiin. Varsinaisessa markkinointisuunnitelmassa kartoitettiin ensin yrityksen nykytilaa lähtökohta-analyysien ja markkinoinnin kilpailukeinojen avulla, jonka jälkeen luotiin itse strategia, tavoitteet sekä kerrottiin, millä tavalla tuloksia tullaan mittaamaan. Yritykselle löytyi selkeät kehittämiskohteet ja ohjeet siitä, miten jatkossa kannattaa toimia markkinoinnin suhteen.