Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vanhemman ja lapsen välisen vuorovaikutuksen varhainen tukeminen toiminnallisilla menetelmillä : Toiminnallinen materiaalipaketti Mannerheimin lastensuojeluliiton Maikkulan perhekahvilan ohjaajille

Annunen, Henna (2019)

Avaa tiedosto
annunen_henna.pdf (357.9Kt)
Lataukset: 


Annunen, Henna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112923480
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Mannerheimin lastensuojeluliiton Maikkulan perhekahvilan kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tukea Maikkulan perhekahvilan asiakasperheiden vanhempien ja heidän lastensa välistä vuorovaikutusta varhaisessa vaiheessa toiminnallisilla menetelmillä. Asiakasperheiden vanhempien ja heidän lastensa välistä vuorovaikutusta tuettiin neljällä eri toimintakerralla, joiden pohjalta koottiin toiminnallinen materiaalipaketti Maikkulan perhekahvilan ohjaajille. Materiaalipaketin avulla perhekahvilan ohjaajat voivat tukea asiakasperheiden vanhempien ja lasten välistä vuorovaikutusta myös myöhemmin perhekahvilatoiminnassa.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään vanhemman ja lapsen välisen vuorovaikutussuhteen varhaista tukemista, vanhemman ja lapsen välisen vuorovaikutussuhteen merkitystä lapsen hyvinvoinnille sekä vanhemman ja lapsen välisen vuorovaikutussuhteen varhaista tukemista Mannerheimin lastensuojeluliiton perhekahvilatoiminnassa. Asiakasperheiden vanhempien ja lasten välisen vuorovaikutuksen tukemiseen valittiin taidelähtöisiä menetelmiä sekä liikunta- ja loruleikkejä. Opinnäytetyön tietoperustassa on käsitelty lisäksi, millä tavalla vanhemman ja lapsen välistä vuorovaikutussuhdetta tuetaan taidelähtöisten menetelmien sekä liikunta- ja loruleikkien avulla.

Saadun palautteen mukaan asiakasperheille ohjatut toimintakerrat tukivat vanhemman ja lapsen välistä vuorovaikutussuhdetta. Asiakasperheet kokivat toimintakerrat hyödyllisiksi. Sekä vanhemmat että lapset nauttivat yhdessä tekemisestä ja kokemisesta. Opinnäytetyössä asetetut laatutavoitteet saavutettiin ohjatuilla toimintakerroilla. Toimintakerroilla käytettyjä menetelmiä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa perhekahvilan toiminnassa materiaalipaketin avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste