Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasmuutostyöt asuntorakentamisessa

Heikkinen, Eleni (2019)

Avaa tiedosto
Heikkinen_Eleni.pdf (454.6Kt)
Lataukset: 


Heikkinen, Eleni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019113023523
Tiivistelmä
Asiakasmuutostöillä tarkoitetaan asiakkaan tilaamia muutoksia ostamaansa asunto-osakkeeseen. Ne ovat tänä päivänä olennainen osa asuntorakentamista. Muutostöillä asiakkaat hakevat yksilöllisiä ratkaisuja tuleviin koteihinsa. Muutostyö voi koskea esimerkiksi pesuhuoneen laattoja tai keittiön kalusteita.

Opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata Oulun Rakennusteho Oy:n asiakasmuutostyöprosessin kulku ja selvittää siihen liittyvät mahdolliset ongelmakohdat. Tarkoituksena oli myös löytää prosessissa ilmeneviin ongelmiin ratkaisuja. Muutostöiden ongelmakohtia ja haasteita selvitettiin haastattelemalla Rakennusteho Oy:n muutostyöhenkilöitä ja työmaiden työnjohtajia.

Työn edetessä eteen tuli useita kehitysideoita asiakasmuutostyöprosessin parantamiseksi. Kehityksessä päätettiin keskittyä nykyisten käytänteiden parantamiseen, kuten tiedonkulkuun muutostyöhenkilön ja työmaan välillä sekä työmaan sisällä. Havaittuihin ongelmiin etsittiin ratkaisuja yhdessä yrityksen muutostyöhenkilöiden ja rakennustyömaiden työnjohtajien kanssa. Kehitysideat perustuivat omaan työkokemukseen yrityksessä muutostöiden parissa ja haastatteluiden perusteella saatuun tietoon ja ideoihin.

Opinnäytetyössä todettiin, että muutostyöt kuormittavat eniten työmaata. Asiakasmuutostyöprosessin on oltava vakiintunut ja selkeä toimintamalli, jonka parissa työskentelevien henkilöiden on tunnettava sen kaikki vaiheet. Katkeamaton tiedonkulku on erittäin tärkeää muutostöiden sujumisen kannalta. Haastatteluissa kävi ilmi, että muutostyöhenkilöiden ja työmaan työnjohdon välillä oli pieniä epäselvyyksiä vastuualueissa, mihin kehitettiin ratkaisuksi palaverikäytäntö. Lisäksi työssä kehitettiin toimintamalli muutostyödokumenttien säilyttämisestä työmaalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste