Brändi-identiteetistä brändi-imagoon - VMP Varamiespalvelu
Juusola, Joni (2019)
Juusola, Joni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112923512
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112923512
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on suomalainen henkilöstöpalvelualan yritys VMP Varamiespalvelu. Tässä tutkimuksessa selvitettiin VMP Varamiespalvelun imagon suhdetta brändi-identiteettiin sekä työnantajamielikuvaa täysi-ikäisten keskuudessa.
Teoreettisen viitekehys luotiin selvittämällä aluksi brändiä käsitteenä sekä brändin rakennetta. Brändi-identiteettiä käsiteltiin määrittämisen ja rakentamisen sekä sen sisällön osalta. Brändi-imagoa tutkittiin syntymisen, merkityksen ja kehityksen avulla. Lopuksi tutkittiin työnantajabrändiä käsitteenä.
Tutkimusta varten perehdyttiin toimeksiantajayrityksen syntytarinaan, nykytilanteeseen sekä määriteltiin brändi-identiteetti. Tutkimusta varten syvennyttiin myös tutkimuksen teoriaan ja laadittiin kyselylomake, jonka opinnäytetyön ohjaaja sekä toimeksiantaja hyväksyivät.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena syksyllä 2019. Kysely toteutettiin Webropol-kyselynä ja tulokset analysoitiin Webropol Analytics-ohjelmalla. Tutkimuksen perusjoukko oli yli 18-vuotiaat Suomessa asuvat henkilöt. Otannaksi muodostui opinnäytetekijän sosiaalisen median kontaktit, VMP Varamiespalvelun Facebook-sivujen tykkääjät sekä VMP Varamiespalvelun sivujen vierailijat. Vastaajien määrä oli 248.
Brändi on erittäin tunnettu vastaajien keskuudessa ja sillä on positiivinen imago. Nykyiset ja entiset työntekijät ovat pääsääntöisesti tyytyväisä kokemustensa perusteella ja voivat suositella brändiä tuttavilleen. Brändi koetaan nykyaikaiseksi, palveluhenkiseksi ja luotettavaksi. Kyselyyn vastanneet näkevät VMP Varamiespalvelun työnantajana, joka tarjoaa eri elä-mäntilanteisiin sopivia pätkätöitä ja joka maksaa palkan sovitusti ja ajallaan.
Teoreettisen viitekehys luotiin selvittämällä aluksi brändiä käsitteenä sekä brändin rakennetta. Brändi-identiteettiä käsiteltiin määrittämisen ja rakentamisen sekä sen sisällön osalta. Brändi-imagoa tutkittiin syntymisen, merkityksen ja kehityksen avulla. Lopuksi tutkittiin työnantajabrändiä käsitteenä.
Tutkimusta varten perehdyttiin toimeksiantajayrityksen syntytarinaan, nykytilanteeseen sekä määriteltiin brändi-identiteetti. Tutkimusta varten syvennyttiin myös tutkimuksen teoriaan ja laadittiin kyselylomake, jonka opinnäytetyön ohjaaja sekä toimeksiantaja hyväksyivät.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena syksyllä 2019. Kysely toteutettiin Webropol-kyselynä ja tulokset analysoitiin Webropol Analytics-ohjelmalla. Tutkimuksen perusjoukko oli yli 18-vuotiaat Suomessa asuvat henkilöt. Otannaksi muodostui opinnäytetekijän sosiaalisen median kontaktit, VMP Varamiespalvelun Facebook-sivujen tykkääjät sekä VMP Varamiespalvelun sivujen vierailijat. Vastaajien määrä oli 248.
Brändi on erittäin tunnettu vastaajien keskuudessa ja sillä on positiivinen imago. Nykyiset ja entiset työntekijät ovat pääsääntöisesti tyytyväisä kokemustensa perusteella ja voivat suositella brändiä tuttavilleen. Brändi koetaan nykyaikaiseksi, palveluhenkiseksi ja luotettavaksi. Kyselyyn vastanneet näkevät VMP Varamiespalvelun työnantajana, joka tarjoaa eri elä-mäntilanteisiin sopivia pätkätöitä ja joka maksaa palkan sovitusti ja ajallaan.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Tippaiitan brändi-identiteetin ja brändi-imagon kohtaaminen
Ollila, Oskari (2019)Opinnäytetyöni aiheena oli brändi sekä palvelubrändin erityispiirteet. Tutkimus toteu-tettiin lahtelaiselle kotihoitopalvelu Tippaiitalle. Toimeksiantajan toimialan vuoksi pää-paino tutkimuksessa on erityisesti palveluun ... -
Kuinka hyvin NOCCO:n brändi-identiteetti ja brändi-imago kohtaavat toisensa?
Lahtinen, Henna; Räty, Linda (2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata sitä, kohtaavatko NOCCO:n brändi-identiteetti ja brändi-imago toisensa. Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa arvokasta tietoa toimeksiantajalle siitä, kohtaavatko brändi-identiteetti ... -
Brändi-imago ja brändi-identiteetti yhdistyksessä
Niemi-Huhdanpää, Mervi (Seinäjoen ammattikorkeakoulu, 2014)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää brändi-identiteettiä ja brändi-imagoa yhdistyksessä. Tutkimus tehtiin Aisapari ry:lle, joka on paikallinen Leader-ryhmä, ja jonka toimialueeseen kuuluvat Alajärven, Kauhavan ja Lapuan ...