Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Brändin tunnettuuden kasvattaminen some-kampanjan avulla : The Athlete's Foot Finland

Ratamaa, Anne (2019)

 
Avaa tiedosto
Ratamaa_Anne.pdf (970.3Kt)
Lataukset: 


Ratamaa, Anne
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019113023622
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiannosta The Athlete’s Foot Finlandille (TAF). The Athlete’s Foot on kansainvälinen katumuotiin suuntautunut ketju, jonka valikoimaan kuuluvat urheilulliset vapaa-ajan kengät, vaatteet ja asusteet. The Athlete’s Foot Finland toimii osana Intersport Oy:tä ja Keskon vapaa-ajan kauppaa.
The Athlete’s Foot Finlandin tunnettuutta pyrittiin parantamaan toteuttamalla noin kolmen viikon mittainen kampanja sosiaalisessa mediassa. Mainosmateriaaleina käytettiin jo olemassa olleita videoita ja kuvia, joista yrityksen käyttämä mainostoimisto editoi kampanjaan sopivat mainokset. Kampanja toteutettiin toukokuussa 2019.
The Athlete´s Footin spontaania ja autettua tunnettuutta kohderyhmän keskuudessa selvitettiin strukturoidulla kyselyllä kahteen otteeseen. Ensimmäinen kysely toteutettiin ennen kampanjan alkua ja toinen kampanjan päätteeksi. Kysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja se levitettiin kohdennettuna mainoksena Facebookin ja Instagramin välityksellä.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään brändin tunnettuutta, erilaisia medioita ja markkinointiviestinnän keinoja, ostoprosessia, sekä digitalisaation myötä muuttunutta kuluttajakäyttäytymistä. Tutkimusosuudessa käsitellään tutkimus- ja otantamenetelmiä ja käydään läpi varsinaisen tutkimuksen toteutusta. Kampanja-luvussa käydään läpi kampanjan toteutus ja käytetyt mainosmuodot.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajayritys sai tietoa yrityksen tunnettuustasosta, sekä kokemuksen brändimainonnasta ja videoiden hyödyntämisestä markkinoinnissa. The Athlete’s Foot Finland sai tutkimuksen kautta tietoa myös suurimpien kilpailijoidensa tunnettuustasosta Suomessa. Saadut tulokset osoittavat, että TAF on onnistunut brändäämään yritystä oikeaan kategoriaan katumuoti ketjuna.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste