Markkinointiviestintäsuunnitelma : Päiväkummun Pesis
Kontuvirta, Kiia (2019)
Kontuvirta, Kiia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123720
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123720
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointiviestintäsuunitelma pesäpallo-joukkue Päiväkummun Pesikselle. Vuonna 1993 perustetulla seuralla ei ole ollut kunnollista markkinointiviestintäsuunnitelmaa, joten opinnäytetyölle ei ole vertailukohdetta. Suunnitelman tarkoitus oli löytää oikeat markkinointiviestintäkanavat, jotta seura voisi kehittää toimintaansa sekä lisätä tunnettuutta. Pesäpalloseura Päiväkummun Pesis toimii Vantaalla. Seura on pieni eikä sillä ole suuria resursseja markkinoinnin kannalta.
Työssä käytiin läpi markkinointiviestintää sekä sen suunnittelua sekä sponsorointia ja urheilumarkkinointia unohtamatta. Työn teoreettinen viitekehys muodostuu markkinointiviestinnän käsitteen määrittelystä, keinoista ja tavoitteista sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta.
Johtopäätöksinä voitiin todeta, että Päiväkummun Pesiksen markkinointiviestintä lähtee pienillä askelilla eteenpäin. Nykyinen käytäntö ei edes täytä perusteiden tasoa. Tämän opinnäytetyön avulla Päiväkummun Pesis löytää tehokkaimmat kanavat urheilumarkkinointiin.
Työssä käytiin läpi markkinointiviestintää sekä sen suunnittelua sekä sponsorointia ja urheilumarkkinointia unohtamatta. Työn teoreettinen viitekehys muodostuu markkinointiviestinnän käsitteen määrittelystä, keinoista ja tavoitteista sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta.
Johtopäätöksinä voitiin todeta, että Päiväkummun Pesiksen markkinointiviestintä lähtee pienillä askelilla eteenpäin. Nykyinen käytäntö ei edes täytä perusteiden tasoa. Tämän opinnäytetyön avulla Päiväkummun Pesis löytää tehokkaimmat kanavat urheilumarkkinointiin.