dc.description.abstract | Opinnäytetyön aiheena oli somemarkkinoinnin merkityksen ymmärtäminen hanketyössä (”Tikittääkö Digi? -hanke”) ja somemarkkinoinnin kehittäminen hanketyössä. Hankkeen toimeksiantajana toimi Ranuan kunta, kansalaisopisto.
Hanketyöskentelyssä usein keskitytään vain perinteiseen informointiin lehden tai internetin välityksellä, joten opinnäytetyö perehtyi hankkeen markkinointiin sosiaalisen median välityksellä.
Opinnäytetyö keskittyi somemarkkinointiin hankkeessa ja siihen, miten somemarkkinointi voisi edistää hanketyön onnistumista ja tavoitettavuutta. Opinnäytetyön avulla voitaisiin suunnitella jatkossa markkinointia Ranuan hankkeissa, mikäli sosiaalisen median markkinointi olisi toimivaa.
Työn teoriapohjana käytettiin somemarkkinoinnin-, projektinhallinnan- ja johtamisen lähteitä, sekä hyödynnettiin jo olemassa olevaa tietoa somemarkkinoinnista tapahtumajohtamisessa. Teoriapohjan avulla avattiin käsitteitä ja ymmärrystä toimintatavoille.
Menetelmänä toimi päivittäinen raportointi ja havainnoidut tulokset avattiin päiväkirjamuotoisena raportointina. Tulosten todentamisena toimi myös esimiehen haastattelu, jossa annettiin palautetta hanketyöstä. Päiväkirjamuotoinen raportointi, esimiehen haastattelu ja hankkeen onnistuminen kertovat opinnäytetyön tulokset. | - |