Kotisivut äänentoisto- ja sähköyritykselle
Heiskanen, Niko (2019)
Heiskanen, Niko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324271
Tiivistelmä
Tavoitteena tässä opinnäytetyössä oli suunnitella ja luoda kotisivut Raahen Vihannissa toiminimenä toimivalle Jami Audiolle, joka tuottaa tapahtumatekniikka- ja sähköpalveluita. Toimeksiantajana toimi oma isäni, joka on myös yrityksen vastuuhenkilö. Toimeksiantaja on suunnitellut jo kauan, että haluaisi yritykselle kotisivut ja pääasiallisena tarkoituksena oli toteuttaa moderni ja toimiva kotisivu mahdollisimman halvalla.
Yritykselle ostettiin sivustoa varten webhotelli ja oma domain, jonne kotisivut toteutettiin Wordpress julkaisujärjestelmällä. Opinnäytetyössä otetaan mukaan myös Facebook kotisivujen tueksi, eli tehtiin yritykselle oma Facebook sivu ja lisättiin Facebook syöte myös sivustolle.
Tietoperustassa selvitetään yrityksen hyvien kotisivujen pääpiirteitä, sekä mitä on hakukoneoptimointi ja millä tavalla sivusto optimoidaan hakukoneita varten. Sivuston osalta käydään läpi ulkoasun ja sisällön kannalta toimivia ja huonoja käytänteitä. Opinnäytetyön tietoperustassa on myös mukana Facebook, jonka kohdalla käydään läpi sen hyötyjä ja etuja yritysten markkinoinnissa ja toimintaa kotisivujen tukena. Aineistona toimii useat internetistä löydetyt artikkelit.
Opinnäytetyössä saatiin yrityksen haluamat kotisivut luotua, ja toimeksiantaja on sivustoon hyvin tyytyväinen. Samalla yritykselle luotiin Facebook sivut, jotka toimivat yrityksen pääasiallisena ilmoituskanavana. Sivuston käyttö ja päivittäminen on opetettu toimeksiantajalle, joten hän voi itse jatkaa sivuston ylläpitoa ja muokata sen sisältöä. Sivustoa voisi kehittää yhteydenottolomakkeen turvallisuuden parantamisella ja hakukoneoptimoinnissa on vielä parantamisen varaa. Sivustoa tullaan kehittämään tulevaisuudessa, mikäli yritys näin haluaa.
Yritykselle ostettiin sivustoa varten webhotelli ja oma domain, jonne kotisivut toteutettiin Wordpress julkaisujärjestelmällä. Opinnäytetyössä otetaan mukaan myös Facebook kotisivujen tueksi, eli tehtiin yritykselle oma Facebook sivu ja lisättiin Facebook syöte myös sivustolle.
Tietoperustassa selvitetään yrityksen hyvien kotisivujen pääpiirteitä, sekä mitä on hakukoneoptimointi ja millä tavalla sivusto optimoidaan hakukoneita varten. Sivuston osalta käydään läpi ulkoasun ja sisällön kannalta toimivia ja huonoja käytänteitä. Opinnäytetyön tietoperustassa on myös mukana Facebook, jonka kohdalla käydään läpi sen hyötyjä ja etuja yritysten markkinoinnissa ja toimintaa kotisivujen tukena. Aineistona toimii useat internetistä löydetyt artikkelit.
Opinnäytetyössä saatiin yrityksen haluamat kotisivut luotua, ja toimeksiantaja on sivustoon hyvin tyytyväinen. Samalla yritykselle luotiin Facebook sivut, jotka toimivat yrityksen pääasiallisena ilmoituskanavana. Sivuston käyttö ja päivittäminen on opetettu toimeksiantajalle, joten hän voi itse jatkaa sivuston ylläpitoa ja muokata sen sisältöä. Sivustoa voisi kehittää yhteydenottolomakkeen turvallisuuden parantamisella ja hakukoneoptimoinnissa on vielä parantamisen varaa. Sivustoa tullaan kehittämään tulevaisuudessa, mikäli yritys näin haluaa.