Uusi ja "coolimpi" ilme suomalaiselle lastenvaatemerkillle
Jääskeläinen, Janne (2019)
Jääskeläinen, Janne
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324426
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324426
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli AW20 DTC- malliston printtien ja kuosien suunnittelu. Mallisto suunniteltiin suomalaiselle lastenvaatemerkille. Mallisto koostuu useista eri vaatteista mm. collegepuseroista ja pitkähihaisista t-paidoista. Mallistoon päätyi kaksi kuosia ja kolme printtiä.
Opinnäytetyö käsittelee suunnitteluprosessia, pääpaino oman suunnitteluprosessin avaamisessa. Toiminnallinen osuus koostuu printtien ja kuosien suunnittelusta. Teoreettisessa osuudessa kerron termeistä ja käsitteistä. Tutkimuksellinen osio toteutettiin benchmarking- menetelmää apuna käyttäen.
Tavoitteena oli suunnitella brändille sopivaa materiaalia, joka on myös kaupallista ja siitä välittyy suunnittelijan kädenjälki.
Työ on hyödyksi muille opinnäytetyötä tekeville, jotka haluavat tietää lisää suunnitteluprosessista ja erityisesti toimeksiantaja yritykselle.
Opinnäytetyö käsittelee suunnitteluprosessia, pääpaino oman suunnitteluprosessin avaamisessa. Toiminnallinen osuus koostuu printtien ja kuosien suunnittelusta. Teoreettisessa osuudessa kerron termeistä ja käsitteistä. Tutkimuksellinen osio toteutettiin benchmarking- menetelmää apuna käyttäen.
Tavoitteena oli suunnitella brändille sopivaa materiaalia, joka on myös kaupallista ja siitä välittyy suunnittelijan kädenjälki.
Työ on hyödyksi muille opinnäytetyötä tekeville, jotka haluavat tietää lisää suunnitteluprosessista ja erityisesti toimeksiantaja yritykselle.