Aloittavan yrityksen näkyvyyden kehittäminen: Case Kello-Heikki
Kotila, Viivi (2019)
Kotila, Viivi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121827482
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121827482
Tiivistelmä
Työharjoittelun aikana kehkeytyi ajatus toiminnallisesta opinnäytetyöstä, omasta projektista, jossa saisin tutustua asioihin, joiden huomasin kiinnostavan harjoittelun aikana. Toimeksiantaja on aloittava yritys Kello-Heikki, jolla ei ollut vielä nettisivuja tai suunnitelmaa markkinointiin, joten otin projektin innolla käsittelyyn.
Projektin tavoitteena oli nostaa uutta yritystä näkyville nettisivujen avulla, antaa yrittäjälle pohja digitaaliseen markkinointiin sekä selkeyttää yrittäjälle millaista markkinointia hän voi omalla yrityksellään tehdä ja mikä on kannattavaa. Yhtenä suurena tavoitteena oli myös oma oppiminen ja omien jo olemassa olevien taitojen hyödyntäminen ja uuden oppiminen.
Tietoa opinnäytetyön tekemiseen löytyi paljon internetistä. Projekti käsitteli eri digimarkkinoinnin osa-alueita kuten somemarkkinointia ja hakukoneoptimointia, joten lähteitä on useita ja aineistoa löytyi paljon. Omat opinnot olivat tietysti myös tärkeänä pohjana opinnäytetyön aiheeseen ja tekemiseen, sillä opiskelujen aikana näihin asioihin heräsi kiinnostus.
Opinnäytetyön tärkeimmät tulokset olivat valmiit nettisivut ja dataa siitä, millaista markkinointia yrittäjä voi jatkossa kokeilla ja miten hän voi kehittää markkinointiaan tulevaisuudessa. Toinen tavoite eli oma oppiminen on myös saavutettu, sillä opin paljon uutta tämän opinnäytetyöprosessin teossa. Toivon että yrittäjä voi hyödyntää tekemääni työtä tulevaisuudessa ja jatkaa yrityksensä markkinoinnin kehittämistä tarjoamieni tietojen avulla.
Projektin tavoitteena oli nostaa uutta yritystä näkyville nettisivujen avulla, antaa yrittäjälle pohja digitaaliseen markkinointiin sekä selkeyttää yrittäjälle millaista markkinointia hän voi omalla yrityksellään tehdä ja mikä on kannattavaa. Yhtenä suurena tavoitteena oli myös oma oppiminen ja omien jo olemassa olevien taitojen hyödyntäminen ja uuden oppiminen.
Tietoa opinnäytetyön tekemiseen löytyi paljon internetistä. Projekti käsitteli eri digimarkkinoinnin osa-alueita kuten somemarkkinointia ja hakukoneoptimointia, joten lähteitä on useita ja aineistoa löytyi paljon. Omat opinnot olivat tietysti myös tärkeänä pohjana opinnäytetyön aiheeseen ja tekemiseen, sillä opiskelujen aikana näihin asioihin heräsi kiinnostus.
Opinnäytetyön tärkeimmät tulokset olivat valmiit nettisivut ja dataa siitä, millaista markkinointia yrittäjä voi jatkossa kokeilla ja miten hän voi kehittää markkinointiaan tulevaisuudessa. Toinen tavoite eli oma oppiminen on myös saavutettu, sillä opin paljon uutta tämän opinnäytetyöprosessin teossa. Toivon että yrittäjä voi hyödyntää tekemääni työtä tulevaisuudessa ja jatkaa yrityksensä markkinoinnin kehittämistä tarjoamieni tietojen avulla.