Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suunnitellaan, siis edetään! : Suunnitelmallisuus soitonopettajan työssä

Luttinen, Jenni (2019)

 
Avaa tiedosto
Luttinen_Jenni.pdf (322.3Kt)
Lataukset: 


Luttinen, Jenni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927558
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään kyselytutkimuksen avulla, kuinka soitonopettajat suunnittelevat opetustaan. Laadin kyselyn Webropol-kyselyohjelmalla ja se lähetettiin kahden musiikkiopiston soitonopettajille sekä muutamille yksityisille viulunsoitonopettajille. Kyselyyn saatiin vastauksia 5.

Työn keskeisimpänä tavoitteena on saada opettajalle työkaluja opetuksen suunnitteluun sekä pedagogina kehittää ja ymmärtää omaa opettajuutta ja opetuksen sisältöä. Haluan herätellä pedagogeja pohtimaan suunnittelutyön merkitystä sekä sen seurauksia, jos sitä laiminlyödään. Kyselyn perusteella saatiin koottua tiivistetysti soitonopettajien näkemyksiä opetussuunnitelmasta, opettajan suunnitelmallisuudesta sekä opettajuudesta ja opetuksen sisällöstä.

Kyselytutkimuksen tulosten perusteella vaikuttaisi siltä, että oppilaiden tietoisuutta opetuksen sisällöstä ja tavoitteista voitaisiin lisätä. Tuloksia tarkasteltaessa ilmenee, että opettajien olisi tärkeää tehdä tavoitteet näkyvämmiksi, jotta oppilaalla olisi mahdollisuus edetä tavoitteellisesti. Kyselyn perusteella hahmottelin suunnittelutyön tueksi listan, josta on hyötyä soitonopettajan työssä.
 
In this thesis I studied with help of a questionnaire how instrument pedagogues plan their teach-ing. The questionnaire was created with a tool called Webropol and it was sent to instrument pedagogues in two music schools and to a few private ones. A total of five teachers participated in this study.

The main goal of this study was to provide teachers some ideas for curriculum planning and to develop and understand their own teaching and its content as a pedagogue. One of the study goals was also to make the teachers think how the planning affects their teaching quality and what are the outcomes in case of not having adequate planning.

The results of this study show that according to teachers opinions the curriculum content and goal awareness of students should be increased. The results also show that it would be important for teachers to highlight the goals so that the students would have better options to make goal-directed progress. A check-list was created based on the study results to help the pedagogues in their work.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste