Markkinointisuunnitelma Case: Lash & Beauty Studio AT
Tervonen, Annariikka (2019)
Tervonen, Annariikka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019123027954
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019123027954
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointisuunnitelma Kuopiolaiselle kauneudenhoitoalan yritykselle Lash & Beauty Studio AT:lle. Työn tarkoituksena on kehittää tuoreen yrityksen liiketoimintaa ja näkyvyyttä markkinoinnin avulla. Tavoitteena on pyrkiä kasvattamaan liikevaihtoa ja vakiinnuttamaan yrityksen asema omalla kilpailukentällään.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osa-alueeseen, teoriaosuuteen ja empiiriseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin teoriaa ja eri osa-alueita, jotka on hyvä ottaa huomioon markkinointisuunnitelmaa laadittaessa. Näitä osa-alueita ovat muun muassa lähtökohta-analyysit, segmentointi, markkinoinnin kilpailukeinot ja sosiaalinen media. Empiriaosuudessa puolestaan luodaan itse markkinointisuunnitelma edellisen osion teorian pohjalta.
Markkinointisuunnitelma tehdään tässä tapauksessa palveluyrityksen näkökulmasta, sillä suurin osa Lash & Beauty Studio AT:n myynnistä tulee palveluiden tuottamisesta. Lähdemateriaalina työssä on käytetty markkinointisuunnitelmaan, yrityksen markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvää kirjallisuutta ja muuta tieteellistä materiaalia.
Markkinointisuunnitelma laaditaan vuodeksi kerrallaan ja sitä on mahdollista muokata tarpeen vaatiessa. Suunnitelman pohjaa voidaan hyödyntää myös jatkossa yrityksen markkinoinnin suunnitteluun ja seurantaan.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osa-alueeseen, teoriaosuuteen ja empiiriseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin teoriaa ja eri osa-alueita, jotka on hyvä ottaa huomioon markkinointisuunnitelmaa laadittaessa. Näitä osa-alueita ovat muun muassa lähtökohta-analyysit, segmentointi, markkinoinnin kilpailukeinot ja sosiaalinen media. Empiriaosuudessa puolestaan luodaan itse markkinointisuunnitelma edellisen osion teorian pohjalta.
Markkinointisuunnitelma tehdään tässä tapauksessa palveluyrityksen näkökulmasta, sillä suurin osa Lash & Beauty Studio AT:n myynnistä tulee palveluiden tuottamisesta. Lähdemateriaalina työssä on käytetty markkinointisuunnitelmaan, yrityksen markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvää kirjallisuutta ja muuta tieteellistä materiaalia.
Markkinointisuunnitelma laaditaan vuodeksi kerrallaan ja sitä on mahdollista muokata tarpeen vaatiessa. Suunnitelman pohjaa voidaan hyödyntää myös jatkossa yrityksen markkinoinnin suunnitteluun ja seurantaan.