Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Determinants of the continuance intention of Airbnb users: consumption values, co-creation, information overload and satisfaction

Sthapit, Erose; Del Chiappa, Giacomo; Coudounaris, Dafnis N.; Bjork, Peter (2019)

 
Avaa tiedosto
SthapitEDelChiappaGCoudonarisDBjorPDeterminantsofthecontinuance.pdf (782.0Kt)
Lataukset: 


Sthapit, Erose
Del Chiappa, Giacomo
Coudounaris, Dafnis N.
Bjork, Peter
Emerald
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
doi:10.1108/tr-03-2019-0111
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001233108
Tiivistelmä
This study examines the relationships among the dimensions of consumption values (functional, social and emotional), co-creation, information overload, satisfaction and continuance intention derived from the use of the Airbnb platform. The researchers conducted a web-based survey among Italians and obtained a valid sample of 259 persons for data analysis. The survey results indicated that only functional value and emotional value are strong predictors of satisfaction in using the Airbnb website for accommodation booking. Co-creation and absence of information overload also contribute to satisfaction in using the Airbnb website for accommodation booking, and satisfaction in turn affects continuance intention. This study contributes to a deeper understanding of users’ continuance intention with regards to the Airbnb website by exploring the possible determinants. Managerial implications include recommendations for hosts to emphasise their prices when listing accommodations on the Airbnb website and to focus on active interaction with potential guests. Information on the website should also be organised to avoid information overload. The study concludes with a discussion of limitations and an indication of future research directions.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste