Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden osatekijät ja kehitys

Juvonen, Sari (2009)

 
Avaa tiedosto
Asiakast.pdf (452.7Kt)
Lataukset: 


Juvonen, Sari
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904302308
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön tavoitteena oli selvittää Helsingin Herttoniemessä sijaitsevan Inlook Oy:n jauhemaalaamotoimipisteen asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen maalaamopalveluihin ja toimintaan.

Inlook Oy on keskisuuri Itämeren alueella vaikuttava yritys. Se toimittaa sisustusratkaisuja erilaisiin rakennuskohteisiin ja jauhemaalaa teollisesti alumiinisia rakennusprofiileita vaativiin olosuhteisiin. Edellinen Inlook Oy:n Helsingin maalaamon asiakastyytyväisyysmittaus tehtiin vuonna 2005. Sen jälkeen yrityksessä on otettu käyttöön myös mm. uusi toiminnanohjausjärjestelmä helmikuussa 2008.

Tutkimuksen teoriaosuus käsittelee Inlook Oy:tä ja asiakastyytyväisyyttä. Lisäksi teoriaosuudessa käydään läpi toiminnanohjausjärjestelmää. Itse tutkimusosuudessa käytetään sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista menetelmää. Kirjekysely lähettiin yhteensä 52 asiakkaalle. Vastausprosentiksi saatiin 61,5 %. Kvalitatiivinen tutkimus sisältää Inlook Oy:n kolmen avainasiakkaan henkilökohtaisen haastattelun.

Asiakastyytyväisyysmittauksen tulokset osoittivat, että Inlook Oy oli kehittynyt jokaisella osa-alueella (toimitus, tuote ja yritys). Tuloksista voidaan havaita, että yritys oli onnistunut parhaiten tuotteessa, koska sen tekijöihin kaikki asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä. Yrityksen toiminnan parannuskohteet olivat toimitukseen ja henkilöstöön sekä toimintatapoihin liittyvissä tekijöissä.

Tarve panostaa tulevaisuudessa toimitusaikaan, toimitusajan pitävyyteen ja henkilöstön tavoitettavuuteen ja pätevyyteen olivat ilmeisiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste