Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoimintasuunnitelma Case Belakon Pinnoite Oy

Koskenniemi, Jonna; Hiltula, Tiina; Tryyki, Tea (2011)

Avaa tiedosto
KOSKENNIEMI_JONNA.pdf (654.5Kt)
Lataukset: 


Koskenniemi, Jonna
Hiltula, Tiina
Tryyki, Tea
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035725
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

Hiltula, Tiina & Koskenniemi, Jonna & Tryyki, Tea 2011. Liiketoimintasuunnitelma – Case Belakon Pinnoite Oy. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 80. Liitteitä 1.

Opinnäytetyömme tavoitteena oli laatia liiketoimintasuunnitelma jo toiminnassa olevalle yritykselle, Belakon Pinnoite Oy:lle. Liiketoimintasuunnitelma rakentui tekemiemme haastatteluiden pohjalle. Lisäksi hyödynsimme työharjoittelumme aikana tekemämme asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia. Tutkimusongelmamme olivat miten liiketoimintasuunnitelma ohjaa yrityksen toimintaa ja miten liiketoimintasuunnitelma tukee yrityksen markkinointia. Lisäksi selvitimme miten verkostoituminen tukee yrityksen liiketoimintasuunnitelmaa.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoreettisesta ja empiirisestä osiosta. Teoreettinen osa muodostuu kirjallisuudesta, joka käsittelee liiketoimintasuunnitelman laatimista, markkinointia ja verkostoitumista. Empiirinen osuus koostuu liiketoimintasuunnitelman laatimisesta käytäntöön, joka toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Liiketoimintasuunnitelman laatimisessa käytimme kahta erilaista pohjaa, joita yhdistelemällä saimme koottua tarkoitukseemme parhaiten soveltuvan mallin. Taloudelliset luvut ja rahoitussuunnitelmat on jätetty liiketoimintasuunnitelmasta pois, koska kyseessä on jo toiminnassa oleva yritys.

Tärkeimmäksi kehittämisen kohteeksi paljastui markkinointi. Yrityksen tavoitteena on kaksinkertaistaa liikevaihto kahdessa vuodessa, jonka saavuttamiseksi yrityksen on tehostettava myyntiä ja markkinointiaan.

Asiasanat: liiketoimintasuunnitelma, markkinointi, verkostoituminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste