Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tuotteen vastuullisuusviestintä

Kan, Saara (2020)

 
Avaa tiedosto
Kan_Saara.pdf (12.52Mt)
Lataukset: 


Kan, Saara
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202001291786
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli saada vastuullisuusviestinnän kehittämisehdotuksia. Tutkimuksessa kartoitettiin ja vertailtiin viiden eri vaatetusalan brändin vastuullisuusviestinnän tapoja riippulapuissa ja pesumerkeissä sekä nettisivuilla ja myymälöissä. Menetelminä käytetiin systemaattista havainnointia ja benchmarkingia. Benchmarkingin avulla etsittiin parhaita keinoja viestiä vastuullisuudesta ja niitä peilattiin O.I.S:n ja Your Face:n vastuullisuusviestintään.

Tämä tutkimus toteutettiin Luhta Sportswear Companyn omistamille O.I.S ja Your Face brändeille. Luhta Sportswear Company on pohjoismainen suuri tekstiilialan yritys ja sillä on takanaan yli sadan vuoden historia. Luhdan toiminnan ytimessä ovat luova innovatiivisuus ja loppukäyttäjän tarpeet. Luhta haluaa tarjota asiakkailleen laadukkaita tuotteita, joihin yhdistyy dynaaminen design.

Tutkimuksessa selvisi, että Your Face ja O.I.S brändit voisivat kehittää vastuullisuusviestintäänsä lisäämällä riippulappuihin ja pesumerkkeihin täydentäviä tietoja. Esimerkiksi ompelumaan lisäksi tiedot sertifikaateista ja kankaan valmistusmaasta antaisivat läpinäkyvyyttä tuotannosta. Nettisivuilla voisi julkaista enemmän tietoa vastuullisuudesta kuten vastuullisuusraportteja ja listan yhteistyökumppaneista. Myymälöissä vastuullisuudesta voitaisiin viestiä esimerkiksi tarjoamalla mahdollisuus tuoda vanhat tuotteet kierrätettäviksi.

Tämän tutkimuksen perusteella vastuullisuusviestinnän kehittäminen voisi olla hyvä kehittämiskohde brändille. Tutkimuksen tuloksissa on paljon tietoa ja ideoita vastuullisuusviestinnästä. Tuloksia voivat hyödyntää myös muut alan yritykset, jotka ovat kiinnostuneita kehittämän vastuullisuusviestintäänsä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste