Palveluiden kehittäminen varaosaliikkeessä
Malmström, Simon (2011)
Malmström, Simon
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105046017
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105046017
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli saada asiakkailta tietoa mitä mieltä he ovat Autovaraosa Fixus-Espoo Oy:n palveluista ja minkälaisia palveluita he tulevaisuudessa haluaisivat yritykseltä. Tämä tehtiin siksi, että yrityksellä on tulossa uusia palveluita ja asiakkailta haluttiin saada mielipiteitä näiden uusien palveluiden kehitykseen. Myös tieto siitä, mitä mieltä sekä käteis- että laskutusasiakkaat ovat nykyisistä palveluista, oli tärkeää.
Tietojen saamiseksi laadittiin käteisasiakkaille kyselylomake, joka oli vapaasti täytettävissä myymälässä asioidessaan. Laskutusasiakkaille taas tehtiin haastattelukysymyksiä ja heitä käytiin haastattelemassa heidän omissa tiloissaan. Vastauksista saatiin koottua raportti, joka hyvin näyttää, mitä mieltä asiakkaat ovat erilaisista nykyisistä ja tulevista palveluista.
Kyselyn ja haastattelujen pohjalta saatujen tietojen perusteella tähän raporttiin on koottu kehitysehdotuksia, joita yritys voi käyttää sekä nykyisten että uusien palveluiden kehittämiseen.
Tietojen saamiseksi laadittiin käteisasiakkaille kyselylomake, joka oli vapaasti täytettävissä myymälässä asioidessaan. Laskutusasiakkaille taas tehtiin haastattelukysymyksiä ja heitä käytiin haastattelemassa heidän omissa tiloissaan. Vastauksista saatiin koottua raportti, joka hyvin näyttää, mitä mieltä asiakkaat ovat erilaisista nykyisistä ja tulevista palveluista.
Kyselyn ja haastattelujen pohjalta saatujen tietojen perusteella tähän raporttiin on koottu kehitysehdotuksia, joita yritys voi käyttää sekä nykyisten että uusien palveluiden kehittämiseen.