LVI-asennusten oppimisympäristön kehittäminen
Ketola, Jari (2009)
Ketola, Jari
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905092593
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905092593
Tiivistelmä
Kehitystyön tavoitteena oli suunnitella Pirkanmaan koulutuskonsernin Pirkanmaan ammattiopiston Koivistontien toimipisteen talotekniikan osastolle työturvalliset ja opetussuunnitelmiin sekä nykyaikaisiin työtapoihin paremmin sopivat työnopetuksen työtilat.
Työssä käytettiin tiedonkeruussa havainnointia ja keskusteluita sekä opiskelua ohjatusti ja itsenäisesti. Kehitystyön tuloksena valmistui saneeraussuunnitelma ja uusi layout pajatiloihin.
Kehitystyön perustana oleva oppimisnäkemys on konstruktivistinen. Oppimisnäkemyksen teoria ja työturvallisuus muodostavat kehitystyön lähtökohdan.
Kehittämistyön raporttia ja saneeraussuunnitelmaa voidaan käyttää hyödyksi muita talotekniikan opetustiloja saneerattaessa Pirkanmaan ammattiopistossa. Kehitystyötä käytettiin toisen pajatilan suunnittelussa kiinteistönhoitajien pienryhmän käyttöön. Kehittämistyöllä oli merkitystä työturvallisuudelle.
Työssä käytettiin tiedonkeruussa havainnointia ja keskusteluita sekä opiskelua ohjatusti ja itsenäisesti. Kehitystyön tuloksena valmistui saneeraussuunnitelma ja uusi layout pajatiloihin.
Kehitystyön perustana oleva oppimisnäkemys on konstruktivistinen. Oppimisnäkemyksen teoria ja työturvallisuus muodostavat kehitystyön lähtökohdan.
Kehittämistyön raporttia ja saneeraussuunnitelmaa voidaan käyttää hyödyksi muita talotekniikan opetustiloja saneerattaessa Pirkanmaan ammattiopistossa. Kehitystyötä käytettiin toisen pajatilan suunnittelussa kiinteistönhoitajien pienryhmän käyttöön. Kehittämistyöllä oli merkitystä työturvallisuudelle.