Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakashallinnan suunnittelu kiinteistönvälittäjille

Toivola, Elisa (2011)

 
Avaa tiedosto
Toivola_Elisa.pdf (508.7Kt)
Lataukset: 


Toivola, Elisa
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105086719
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda selkeä suunnitelma asiakashallintatoiminnolle, joka sisältyy kiinteistönvälitysalalle kehitteillä olevaan online-ohjelmistoon. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Turussa sijaitseva alan yritys Kiinteistöpointti Oy LKV, jolla on tärkeä rooli ohjelmiston kehittelyssä.
Tarkemmin sanottuna kyseessä on Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto ry:n jäsenyrityksiä palveleva ohjelmisto, joka sisältää kaikki alan edellyttämät perusominaisuudet. Ohjelmisto kattaa muun muassa kohteiden, ostotarjousten ja asiakastietojen hallinnan. Opinnäytetyössä tehty suunnitelma koskee ainoastaan asiakashallintaa koskevaa kokonaisuutta, joka sisältää asiakasrekisterin, hakutoiminnon sekä tietojen tulostamisen. Päätavoitteena on ollut suunnitella asiakasrekisteri siten, että sen avulla yksittäisen asiakkaan tarpeet tulisivat esille. Selkeä ja yhtenäinen tiedonsyöttö mahdollistaa eräänlaisen vahtitoiminnon, joka ilmoittaa potentiaalisen ostajan olemassaolosta kun ohjelmistoon syötetään uusi avoin kohde.
Perustan suunnitelmalle luovat tiedot kiinteistönvälitysalasta ja asiakashallinnasta suhteutettuna alaan, sekä ennen kaikkea toimeksiantajan tarpeisiin. Kiinteistönvälitysalaa käsittelevää kirjallisuutta on saatavilla runsaasti etenkin sen vuoksi, ettei alalle toistaiseksi ole varsinaista koulutusta.
Opinnäytetyön tuloksena on suunnitelma, jonka perusteella ohjelmiston asiakashallintaa koskeva osa voidaan toteuttaa. Suunnitelma toimii lähinnä pohjana, jota on selkeytensä vuoksi myös helppo kehittää eteenpäin tarpeiden mukaan. Vasta ohjelmointivaiheessa voidaan täysin nähdä mitä toimintoja ei voida toteuttaa, tai mitä suunnitelmaan voisi lisätä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste