Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelumuotoilu myymäläsuunnittelussa : case M-Boxi

Kuhanen, Julia (2009)

 
Avaa tiedosto
PALVELUMUOTOILU MYYMALASUUNNITTELUSSA - CASE M-BOXI.pdf (2.311Mt)
Lataukset: 


Kuhanen, Julia
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905132710
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan palvelumuotoilun hyödyntämistä myymäläsuunnittelussa. Samalla vertaillaan
perinteistä myymäläsuunnittelua palvelumuotoilun keinoin suunniteltavaan myymälään. Tapaustutkimuksen
kohteena on laukkujen vähittäismyymälä M-Boxi.

Työssä selvitetään palvelumuotoilun hyödyntämistä myymälän toimivuudessa ja sitä, kuinka palvelumuotoilulla
voisi kehittää ja parantaa myymälän palvelukokemuksia. Tämä työ on teoreettinen tutkimus. Tutkimuksessa on
hyödynnetty alan kirjallisuutta sekä haastatteluja M-Boxin omistajille sekä pääsuunnittelija JRA Finland Oy:lle.
Haastatteluilla on kartoitettu myymälä- ja brändiuudistuksen taustaa M-Boxissa.

Palvelumuotoilun hyödyntäminen myymälätilan suunnittelussa kokonaisvaltaiseksi kokemukseksi ja elämykseksi
on hyödyllinen keino. Palvelumuotoilun avulla myymäläsuunnitteluun saadaan mukaan myös asiakasnäkökulma
ja asiakkaan tarpeet. Perinteisessä myymäläsuunnittelussa toteutetaan tilaajan toiveita ja keskitytään myymälän
visuaaliseen ilmeeseen. Asiakas- ja käyttäjäymmärrys on olleellisen tärkeää, jotta myymälä ja sen palvelut
olisivat yhtenäisiä ja tarjoaisivat tavoitteen mukaisia palvelukokemuksia niin asiakkaille kuin henkilökunnalle.

Kun palvelumuotoilun prosessit ja keinot otetaan mukaan myymäläsuunnitteluun, saadaan aikaan
myymäläympäristö, joka palvelee niin asiakasta kuin tilaajaakin. Palvelumuotoilulla voidaan parantaa asiakkaan
palvelukokemusta, kun kehitetään ostoprosessia ja tuotetaan uusia palveluideoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste