A model for improving digital business customer service
Kloes, Colin (2011)
Kloes, Colin
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105157971
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105157971
Tiivistelmä
Palveluiden muokkaus asiakkaiden tarpeiden mukaan ja palveluja toimittavan hen-kilöstön erilaiset osaamiset vaikeuttavat palveluiden toimittamisen tehokkuuden ja toimi-vuuden mittaamista. Tämän tutkimuksen esimerkkiyritys etsii tapoja parantaa sen digitaal-isen liiketoiminnan asiakkaiden tyytyväisyyttä. Digitaalinen liiketoiminta on liiketoimintaa, jossa yritys ja asiakas toimivat internetissä ja jossa teknologia tuo lisäarvoa asiakkaalle.
Tämä tutkimus pyrkii vastaamaan esimerkkiyrityksen tarpeeseen etsimällä tapoja parantaa asiakaspalvelua. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen ja hyödyntää action research -mallia.
Nykytila-analyysissä analysoidaan esimerkkiyrityksen nykyistä palvelumallia kirjallisuuden ja yrityksen johdon haastattelujen perusteella, ja kuvataan nykyinen malli. Olemassaoleva malli esitetään yrityksen henkilöstölle haastatteluissa. Haastatteluiden tavoitteena on selvittää henkilökunnan käsitystä asiakaspalvelumallista ja digitaalisen liiketoiminnan asi-akaspalvelusta. Haastattelujen tuloksia käytetään nykyisen mallin parantamiseen.Tutkimus kuvaa uuden palvelumallin ja asiakaspalvelun suuntaviivat. Tutkimus myös tuo esiin tapoja mitata ja seurata uuden palvelumallin toimivuutta.
Tämä tutkimus pyrkii vastaamaan esimerkkiyrityksen tarpeeseen etsimällä tapoja parantaa asiakaspalvelua. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen ja hyödyntää action research -mallia.
Nykytila-analyysissä analysoidaan esimerkkiyrityksen nykyistä palvelumallia kirjallisuuden ja yrityksen johdon haastattelujen perusteella, ja kuvataan nykyinen malli. Olemassaoleva malli esitetään yrityksen henkilöstölle haastatteluissa. Haastatteluiden tavoitteena on selvittää henkilökunnan käsitystä asiakaspalvelumallista ja digitaalisen liiketoiminnan asi-akaspalvelusta. Haastattelujen tuloksia käytetään nykyisen mallin parantamiseen.Tutkimus kuvaa uuden palvelumallin ja asiakaspalvelun suuntaviivat. Tutkimus myös tuo esiin tapoja mitata ja seurata uuden palvelumallin toimivuutta.