• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastapahtuman järjestäminen matkailualan pienyrityksessä

Savolainen, Titta (2011)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Savolainen_Titta.pdf (928.5Kt)
Lataukset: 


Savolainen, Titta
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178360
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtävänä oli järjestää Ryhmämatkatoimisto Resviaria Oy:lle uusasiakastilaisuus. Tapahtuman tarkoituksena oli herättää kiinnostusta uusissa ryhmänkerääjäasiakkaissa sekä lisätä myyntiä. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli auttaa kehittämään yrityksen ryhmänkerääjämarkkinointia, joka on kohdistettu senioriyhdistyksissä ryhmänkerääjänä toimiville henkilöille. Aiheen rajaamiseksi valikoitunut pienyritysnäkökulma auttoi todistamaan, että yrityksen markkinoinnin suunnittelussa ja asiakasrekisterin ylläpitämisessä oli puutteita. Teoriaosuus käsitteli pienyrityksiä, tapahtumamarkkinointia ja tapahtuman järjestämistä. Toiminnallisen osan raportti kuvaili asiakastilaisuuden järjestämisprosessin suunnittelusta toteutukseen ja sisälsi ehdotuksia yrityksen ryhmänkerääjämarkkinoinnin kehittämiseksi.

Tapahtuman suunnittelu aloitettiin lokakuussa 2010 ja se toteutettiin 1.2.2011. Tapahtuman pääaiheet olivat yrityksen ja sen palveluiden esitteleminen sekä ryhmänkerääjänä toimimisesta kertominen. Asiakastilaisuus toteutui onnistuneesti. Osallistujamäärä oli odotettua suurempi ja yritys sai yhteydenottopyyntöjä esittelemiinsä matkoihin liittyen. Myöhempää markkinointia ajatellen yritys sai myös suuren määrän ryhmänkerääjänä toimimisesta kiinnostuneiden yhteystietoja. Tapahtuma todisti, että yrityksen kannattaa markkinoida palveluitaan pääkaupunkiseudun senioriyhdistyksille. Tätä varten luotiin markkinoinnin työkaluiksi markkinointikalenteri sekä yksinkertainen ryhmänkerääjärekisteripohja. Yhdessä ne parantavat markkinoinnin yleislaatua sekä tekevät ryhmänkerääjille suunnatusta markkinoinnista tehokkaampaa ja suunnitelmallisempaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus