Aloittavan yrityksen visuaalinen yritysilme ja verkkosivut
Oksa, Kalle (2011)
Oksa, Kalle
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198702
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198702
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli toteuttaa aloittavalle aistimarkkinointiin erikoistuvalle yritykselle visuaalinen yritysilme ja verkkosivut. Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu sisälsi yrityksen logon, typografian, tunnusvärien, tunnuskuvien ja muun graafisen materiaalin suunnittelemisen. Niistä koottiin yrityksen graafinen ohjeisto. Yrityksen verkkosivut toteutettiin sisällönhallintajärjestelmällä. Verkkosivuille tehtiin myös tuotteiden tilausjärjestelmä.
Aistimarkkinoinnissa pyritään tunnistamaan, miten yritys voi luoda, vahvistaa ja lisätä tietoisuutta omasta brändistään hyödyntämällä ihmisen aisteja. Aistimarkkinoinnilla yritys voi lujittaa asiakkaan sidettä yritykseen ja tunnistaa, kuinka asiakasta tulisi kohdella henkilökohtaisemmin ja persoonallisemmin kuin perinteisen massamarkkinoinnin avulla. Visuaalinen yritysilme luo visuaalisen kuvan yrityksestä, sen identiteetistä, sisäisistä filosofioista ja toimintatavoista. Yrityksen visuaalisella viestinnällä vaikutetaan mielikuvien synnyttämiseen ja vahvistamiseen. Visuaalisella ilmeellä on myös suuri rooli yrityksen imagon luomisessa.
Sisällönhallintajärjestelmillä voi tehdä verkkosivut helposti käytettävän järjestelmän päälle, jotta kuka tahansa voi päivittää sivuja ilman ohjelmointiosaamista. Nykyään on myös monia hyviä ilmaisia sisällönhallintajärjestelmiä, joista voi valita omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivan. Insinöörityössä toteutettiin asiakasyritykselle kattava visuaalinen yritysilme, jota se voi hyödyntää monipuolisen markkinointimateriaalin tuottamiseen. Yritys sai myös toimivat ja monipuoliset verkkosivut, joita on helppo ylläpitää ja joita on mahdollista kehittää ja muokata tulevaisuuden tarpeita varten. Insinöörityön valmistuessa yritys ei ole vielä aloittanut toimintaansa, joten verkkosivuja ei ole julkaistu.
Aistimarkkinoinnissa pyritään tunnistamaan, miten yritys voi luoda, vahvistaa ja lisätä tietoisuutta omasta brändistään hyödyntämällä ihmisen aisteja. Aistimarkkinoinnilla yritys voi lujittaa asiakkaan sidettä yritykseen ja tunnistaa, kuinka asiakasta tulisi kohdella henkilökohtaisemmin ja persoonallisemmin kuin perinteisen massamarkkinoinnin avulla. Visuaalinen yritysilme luo visuaalisen kuvan yrityksestä, sen identiteetistä, sisäisistä filosofioista ja toimintatavoista. Yrityksen visuaalisella viestinnällä vaikutetaan mielikuvien synnyttämiseen ja vahvistamiseen. Visuaalisella ilmeellä on myös suuri rooli yrityksen imagon luomisessa.
Sisällönhallintajärjestelmillä voi tehdä verkkosivut helposti käytettävän järjestelmän päälle, jotta kuka tahansa voi päivittää sivuja ilman ohjelmointiosaamista. Nykyään on myös monia hyviä ilmaisia sisällönhallintajärjestelmiä, joista voi valita omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivan. Insinöörityössä toteutettiin asiakasyritykselle kattava visuaalinen yritysilme, jota se voi hyödyntää monipuolisen markkinointimateriaalin tuottamiseen. Yritys sai myös toimivat ja monipuoliset verkkosivut, joita on helppo ylläpitää ja joita on mahdollista kehittää ja muokata tulevaisuuden tarpeita varten. Insinöörityön valmistuessa yritys ei ole vielä aloittanut toimintaansa, joten verkkosivuja ei ole julkaistu.