User assesment of the phone call recording system nicelog
Ekholm, Jyri (2011)
Ekholm, Jyri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105208973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105208973
Tiivistelmä
Tämä työ tehtiin, jotta saataisiin kerättyä ja analysoitua käyttäjäkokemuksia puheentallennusjärjestelmä NICElogista, jota käytetään Sampo Pankin Contact Centerissä Helsingissä. Työssä käydään läpi myös teknisiä tietoja Sampo Pankin Contact Centerin puhelinverkosta, sekä lakiteknisiä asioita koskien puhelinpankkia ja puheluiden nauhoitusta.
Työssä keskitytään pääosin haastatteluihin, jotka tehtiin viiden tiimin vetäjän kanssa, jotka käyttävät päivittäisessä työssään NICElogia. Haastatteluita tehtiin myös Contact Centerin johtajan, Asko Mikkosen, kanssa sekä Suomen tietoturvavaltuutetun, Reijo Aarnion, kanssa. Haastattelut antavat laajan kuvan päivittäisistä käyttäjäkokemuksista NICElogin parissa ja vaatimuksista, joihin sen pitää yltää niin yhtiön, kuin asiakkaan näkökulmastakin.
Työn ohjaaja yrityksessä, Juha Ulpovaara, avusti puhelinverkon tekniikoiden selvittämisessä. Hänen kanssaan laadittiin myös kysymykset, joita kysyttiin kaikissa haastatteluissa, sekä haastatteluiden kohdehenkilöt. Työn lakitekniset asiat käytiin läpi Asko Mikkosen ja Reijo Aarnion avustuksella, jonka lisäksi turvauduttiin Sampo Pankin virallisiin työohjeisiin aiheesta.
Haastatteluissa tiimin vetäjien kanssa huomattiin, että puheentallennusjärjestelmä NICElogissa ilmenee joitakin ongelmia, esimerkiksi käyttäjätunnuksiin liittyviä. Muuten ohjelmasta oli positiivinen kuva. NICElog on välttämättömän tärkeä työkalu puhelinpankissa, mutta myös erinomainen koulutustarkoituksiin asiakaspalvelussa.
Työssä keskitytään pääosin haastatteluihin, jotka tehtiin viiden tiimin vetäjän kanssa, jotka käyttävät päivittäisessä työssään NICElogia. Haastatteluita tehtiin myös Contact Centerin johtajan, Asko Mikkosen, kanssa sekä Suomen tietoturvavaltuutetun, Reijo Aarnion, kanssa. Haastattelut antavat laajan kuvan päivittäisistä käyttäjäkokemuksista NICElogin parissa ja vaatimuksista, joihin sen pitää yltää niin yhtiön, kuin asiakkaan näkökulmastakin.
Työn ohjaaja yrityksessä, Juha Ulpovaara, avusti puhelinverkon tekniikoiden selvittämisessä. Hänen kanssaan laadittiin myös kysymykset, joita kysyttiin kaikissa haastatteluissa, sekä haastatteluiden kohdehenkilöt. Työn lakitekniset asiat käytiin läpi Asko Mikkosen ja Reijo Aarnion avustuksella, jonka lisäksi turvauduttiin Sampo Pankin virallisiin työohjeisiin aiheesta.
Haastatteluissa tiimin vetäjien kanssa huomattiin, että puheentallennusjärjestelmä NICElogissa ilmenee joitakin ongelmia, esimerkiksi käyttäjätunnuksiin liittyviä. Muuten ohjelmasta oli positiivinen kuva. NICElog on välttämättömän tärkeä työkalu puhelinpankissa, mutta myös erinomainen koulutustarkoituksiin asiakaspalvelussa.