Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammattikorkeakoulut Facebookissa. Yhteisöllisyyttä vai markkinointia.

Lehtipää, Jenna (2011)

 
Avaa tiedosto
Lehtipaa_Jenna.pdf (527.9Kt)
Lataukset: 


Lehtipää, Jenna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105249364
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on selvitys Facebookista ja sen mahdollisuuksista markkinoin-tiviestinnän välineenä. Tarkoituksena on selvittää Facebookin hyödyntämistä yh-teisöllisestä ja markkinoinnillisesta näkökulmasta ja tarjota tutkimukseni avulla havainnoimiani kehittämisehdotuksia työni toimeksiantajalle, Vaasan ammatti-korkeakoululle. Sosiaalisen median hyödyntäminen ammattikorkeakouluissa on lisääntymässä ja Vaasan ammattikorkeakoulu on liittynyt Facebookiin työni te-kemisen aikana, joten aiheeni on ajankohtainen. Teoriaosassa käsitellään keskeisimpiä Facebookiin liittyviä viestinnän keinoja; markkinointiviestintää, digitaalista markkinointiviestintää, viraalimarkkinointia sekä sosiaalista mediaa. Lopuksi avataan Facebookin historiaa ja kartoitetaan ny-kytilannetta sekä brändien näkyvyyttä Facebookissa. Empiirisessä osiossa tutki-taan ja analysoidaan tutkimuskohteiksi valittujen ammattikorkekaoulujen Face-book-sivuja ja koulujen viestijöiltä saatuja sähköpostihaastattelujen vastauksia. Tutkimusmenetelmänä tutkimuksessa on kvalitatiivinen tutkimus. Saadut tutkimustulokset viittaavat siihen, että ammattikorkeakoulut pyrkivät Fa-cebook-sivujensa avulla sekä yhteisöllisyyteen että markkinointiin. Yhteisöllisyy-den ja markkinoinnin välinen ero luodaan kohderyhmän segmentoinnilla eli mää-rittelemisellä. Facebookiin on helppo tulla mukaan eikä Facebook-yhteisön ylläpito vaadi kouluilta paljoa resursseja. Koulut ovat omien Facebook-sivujensa sisällön aktiivisimpia päivittäjiä. Tutkimus saattaa auttaa Vaasan ammattikorkeakoulun lisäksi Facebookiin tulossa olevia yhteisöjä, kuten muita kouluja omien Facebook-sivujensa suunnittelu- ja ideointityössä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste