Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelikehitys Unity3D-ympäristössä

Remes, Janne (2011)

 
Avaa tiedosto
Remes Janne.pdf (3.047Mt)
Lataukset: 


Remes, Janne
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105127674
Tiivistelmä
Tämän opinnäytteen tarkoituksena on suunnitella ja kehittää 3D-kauhuseikkailupeli Unity 3D-pelimoottorilla. Samalla perehdytään pelituotannon osa-alueisiin, kuten 3D-mallinnukseen, animointiin, ohjelmointiin, sekä projektin- ja versionhallintaan. Projektissa käytetään tekijän omistamaa Unity 3D Pro -lisenssiä. Ilmaisia avoimen lähdekoodin sovelluksia suositaan muiden tarvittavien työkalujen valinnassa. Opinnäytteen tuloksena syntyy pelisuunnitelmaan pohjautuva prototyyppi, jolle on tehty asiakaskysely ja käytettävyystestaus.

Asiakaskyselyn tavoitteena on saada palautetta pelistä ja määrittää pelin ikäryhmä. Käytettävyystestauksen ja asiakaspalautteen perusteella peliin suunnitellaan jatkokehityssuunnitelma. Testaajia pidetään pelin mahdollisina asiakkaina ja heistä kerätään tarvittavia tietoja liiketoimintasuunnitelmaa varten. Opinnäyte alkaa tutustumalla pelikehityksen liittyviin teorioihin ja käsitteisiin. Seuraavaksi esitellään projektissa käytetyt työkalut ja tämän jälkeen käydään läpi projekti vaiheittain. Lopuksi esitellään testitapaukset ja saadut tulokset.

Projektin jatkuva laajeneminen pidettiin kurissa hyvällä projektin hallinnalla ja dokumentoinnilla. Ideat jotka eivät päätyneet prototyyppiin, tulivat hyvin dokumentoiduiksi myöhempää käyttöä varten. Positiivista palautetta ja uusia ideoita saatiin pelitestauksen aikana. Kokonaisuudessaan projekti oli onnistunut.

Opinnäytteen valmistuttua prototyypistä jatkokehitetään kaupallinen versio, joka julkaistaan PC:lle, Mac:lle ja selaimelle. Opinnäytteen lopullisena päämääränä on aloittaa tekijän oma indie-pelistudio.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste