Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Haluttu juttu – Asiakaslähtöisempää sisältöä: Case: If Terveys -sivuston sisältösuunnitelman kehittäminen

Manninen, Monika (2020)

 
Avaa tiedosto
Manninen_Monika.pdf (1.179Mt)
Lataukset: 


Manninen, Monika
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002102264
Tiivistelmä
Markkinointiviestinnässä on tapahtunut viimeisen vuosikymmenen aikana suuria muutoksia. Yksisuuntaisen markkinoinnin tilalle on tullut enemmän vuorovaikutteinen markkinointi, jossa asiakas osallistuu aktiivisesti netin avulla sisällön tuottamiseen ja viestien välittämiseen. Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on huomioida asiakas ja asiakkaan tarpeet sekä tuottaa asiakkaan näkökulmasta mielenkiintoista ja hyödyllistä sisältöä.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten yritys voi tuottaa asiakaslähtöisesti sisältöä verkkosivuilleen. Teoreettisessa viitekehyksessä syvennyttiin asiakaslähtöiseen markkinointiin ja sisältömarkkinointiin.

Opinnäytetyössä toteutettiin tutkimus If Vakuutukselle, jonka tavoitteena oli selvittää, mistä terveysaiheisesta sisällöstä asiakkaat ovat kiinnostuneita. Tutkimuksessa käytettiin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin sähköistä kyselyä, teemahaastattelua sekä benchmarking-menetelmää.

Tuloksista selvisi, että terveysasiat ovat usein vastaajien mielessä ja että omaa terveyttä mietitään useammin kuin läheisten terveyttä. Etenkin terveelliset elämäntavat, terveyden ylläpito sekä vanheneminen ja sen mukanaan tuomat terveyshaasteet kiinnostavat vastaajia.

Tutkimustulosten pohjalta koostettiin ehdotuksia, miten If Terveys -sivuston sisältösuunnitelmaa voisi kehittää. Kehitysehdotuksissa nostettiin esiin erilaisia sisältöteemoja kuten ohjeet ja vinkit liittyen terveyden ylläpitoon tai tapaturmien välttämiseen, asiakastarinat sekä ennaltaehkäisy, jotka voisivat toimia sisältöinä. Myös yrityksen omaa tietoa ja asiantuntijuutta kannattaa hyödyntää sisällöissä. Tutkimuksen mukaan on tärkeää tehdä kohdennettua sisältöä, jotta tuotettu sisältö puhuttelee oikeaa kohderyhmää oikeanlaisella viestillä. Myös sisällön löydettävyys tulisi varmistaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste